Aviseringar
Rensa alla

Jag vet varför så många i vår generation mår dåligt.


Ämnesstartare

Det är teknologin.

Här är några exempel jag har kommit på.

Dataspel: Många spelar flera timmar i sträck utan att göra något annat, vilket gör att dem inte har ett bra socialt liv och det inte går bra för dem i skolan.. Och många mår dåligt idag för att de har insett att dem har slösat flera år på spel.

Data beroende: Skit många är besatta av sajter som typ playahead, msn, facebook (och ungdomar.se ;P).. och slösar skit mycket tid på sidorna, ist för att göra bättre saker som typ umgås med kompisar, familj och och göra läxor.
Och youtube, utan att man märker det så sitter man där i flera timmar i sträck (egen erfarenhet [chocked])

Cyber Mobbade: Många blir cyber mobbade genom typ msn eller andra forum sidor.

Tv : Många kollar för mycket på tv och skiter i att göra läxorna vilket resulterar i dåligt betyg.

asså jävla teknologi [mad]

Dold text: har editet 3 ggr nu på stavfel lol


   
Citera
Ämnesstartare

Du är på rätt spår 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

asså jävla teknologi

problemet är att det finns idioter som påpekar detta så att alla mår dåligt av att dom hänger på internet


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

problemet är att det finns idioter som påpekar detta så att alla mår dåligt av att dom hänger på internet

[y]


   
SvaraCitera
Hando

Pepparkaksgubbe:

ungdomar.se

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

/facepalm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Cyber Mobbade:

Haha älskar detta

själv vet jag varför och jag har ett annat svar. men jag tänker inte berätta för det är en hemlighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget fel med teknologin utan det är människan som alltid ska ta allt till en överdrift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att jag mår dåligt har inget med det där att göra men det är säkert bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det är för att vi äter för lite grönsaker och kramar varandra för lite [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror inte på datorer, det beror på andra människors existens. Sociala, falska imbeciller som inte vet annat än att trängas i svettiga lokaler och bete sig som zombies på syra.


   
SvaraCitera

Datorer bringar med sig mycket negativt men även mycket positivt. Fucked up att vissa fastnar där. Däremot kommer jag bara ihåg tiderna från när man spelade som jävligt roligt. Blir ju bara skit senare när flickvänner o vänner sviker o skit , haha.


   
SvaraCitera

Min mamma är flera generationer över oss och hon har ett gravt data beroende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa..det är ju upp till sig själv vad man vill göra utav sitt liv va..
vill man tillbringa sig själv att sitta vid datan och spela och sånt p.g.a
man inte har ett så bra socialt liv..så varsågod och gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Jag vet varför så många i vår generation mår dåligt.

Du vet inte du antar.


   
SvaraCitera