Aviseringar
Rensa alla

Jag vet varför så många i vår generation mår dåligt.


Ämnesstartare

äch männsikor mådde dåligt på den tiden det inte fanns data eller tv alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Cyber Mobbade: Många blir cyber mobbade genom typ msn eller andra forum sidor.

Haha vafan, det är väl bättre att någon sitter och skriver massa skit på internet istället för att säga det till honom i verkligheten och vänta möjlig konfrontation?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä.. jag skulle nog haft ofrivilliga tankar om att ta livet av mig ändå. [smile]


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Det är teknologin.

du = fail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joof:

du = fail

du = biggest fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

/facepalm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror du kan vara inne på rätt tråd, helt klart.
men problemet ligger nog mer i att allt det du nämnt tar upp vår tid och vi glömmer bort oss själva, vad vi tycker om och allt annat som är viktigt (t.ex familj, social kontakt, intressen, motion etc)

Som att utveckla sig själv, många glömmer nog bort det och det leder till förvirring och ensamhet. Tror väldigt många har väldigt många frågor kring sig själva, som de egentligen inte har tid/ork att ta reda på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conrad:

Jag tror du kan vara inne på rätt tråd, helt klart.
men problemet ligger nog mer i att allt det du nämnt tar upp vår tid och vi glömmer bort oss själva, vad vi tycker om och allt annat som är viktigt (t.ex familj, social kontakt, intressen, motion etc)

Aa jag håller med, det är egentligen de riktiga och djupare problemen men det känns somde flesta anledningarna till varför många mår dålig har alltid nått me teklonogin o göra, sen mår ju andra dåligt pga dålig familje situation eller sjukdom.. men det är en annan femma [badgrin].. Förr i tiden mådde ju självklart människor också dåligt, men 80-talister och 90-talister mår dåligt i större grupper, känns det som.. Ett ny trend har ju också skapats, Emo.. Jag tror att teknologin har med många av problemen o göra med. Asså det börjar med nått litet som t.ex man sitter för mycket vid datorn sen leder det till större problem som bråk med föreldrarna pga datan, och sedan kanske till sämre betyg m.m

;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Jag tror att teknologin har med många av problemen o göra med. Asså det börjar med nått litet som t.ex man sitter för mycket vid datorn sen leder det till större problem som bråk med föreldrarna pga datan, och sedan kanske till sämre betyg m.m

ja självklart.

Sitter man dessutom vid datorn har man ingen tid att utveckla sig själv och en egen identitet och man hoppar lättare på trender och faller för grupptryck. Människor idag har glömt bort sig själva och att ta hand om sig själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wild:

Haha vafan, det är väl bättre att någon sitter och skriver massa skit på internet istället för att säga det till honom i verkligheten och vänta möjlig konfrontation?

Asså förlåt, men det där är så jävla fegt. Man ska fan stå på sig om man inte gillar en person och prata med den personen om det ist för att sitta bakom en skärm och känna sig som en tuffing när man egentligen är världens största fegis. Om nån vågade (läs:vågade) cyber mobba mig och jag kände personen skulle jag dirket konfrontera personen så att den skulle skämmas ihjäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conrad:

Sitter man dessutom vid datorn har man ingen tid att utveckla sig själv och en egen identitet och man hoppar lättare på trender och faller för grupptryck. Människor idag har glömt bort sig själva och att ta hand om sig själva.

Exakt! ;P

Vi borde bli psykologer [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Vi borde bli psykologer [cool]

Har faktiskt funderat på det[cute]

Har träffat många psykologer som varit betydligt mer instabila än mig så...[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tyvärr helt fel


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Det är teknologin.

Jag tycker teknologin underlättar att träffa nytt folk och hålla kontakt med vänner från alla Sveriges hörn, inte motsatsen. Det är vad man gör det till. [rolleyes]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera