Aviseringar
Rensa alla

Jag vill bli buddist


Afik
 Afik
Ämnesstartare

Jag vill det men jag är redan ateist på alla sätt. Jag tror inte på något övernaturligt alls. Men det verkar så mysigt och tryggt att ha en religion och Buddhism är lugnt det hetaste alternativet. Vafaan ska jag göra?


   
Citera

läsa om det och fundera på om du tycker att det låter vettigt


   
SvaraCitera
Afik
 Afik
Ämnesstartare

Men jag är liksom helt hundra på att något som helst övernaturligt med själar och allt vad det kan vara bara är påhitt. Grejen är ju att det egentligen inte låter vettigt.


   
SvaraCitera

Med andra ord har du aldrig varit en "Ateist".

Ja, kör hårt!


   
SvaraCitera

Afik:
Men jag är liksom helt hundra på att något som helst övernaturligt med själar och allt vad det kan vara bara är påhitt. Grejen är ju att det egentligen inte låter vettigt.

buddhism går ej på att tro på spöken eller övernaturliga saker..


   
SvaraCitera

Jag är buddhist 🙂


   
SvaraCitera
Vision

lev efter buddhismens filosofi om du vill ha något att hålla fast vid i livet, du behöver ju inte tro på t.ex karmalagen etc för det.


   
SvaraCitera
Afik
 Afik
Ämnesstartare

kukoxo:

buddhism går ej på att tro på spöken eller övernaturliga saker..

reinkarnation?


   
SvaraCitera

Afik: Jag vill det men jag är redan ateist på alla sätt. Jag tror inte på något övernaturligt alls. Men det verkar så mysigt och tryggt att ha en religion och Buddhism är lugnt det hetaste alternativet. Vafaan ska jag göra?

Det är tryggt att ha en väg man har valt för sitt liv, sen om det är religion eller fotboll spelar mindre roll.

Något du kan praktisera utan att vara religiös är meditation. Jag gör det regelbundet utan att vara Buddhist. Det tränar upp ett lugn i psyket som ger den där känslan av mysighet och trygghet som du eftersträvar.


   
SvaraCitera

Den bästa stabiliteten du kan hitta i livet är inte en religion utan ditt själv, din själ. Ta reda på vem du är, vad du gillar, vad du har för mål och mening med ditt liv och det kommer att göra dig starkare och tryggare.


   
SvaraCitera
Afik
 Afik
Ämnesstartare

Razor:
Den bästa stabiliteten du kan hitta i livet är inte en religion utan ditt själv, din själ. Ta reda på vem du är, vad du gillar, vad du har för mål och mening med ditt liv och det kommer att göra dig starkare och tryggare.

Well, puberty, here I come!

Jo meditation är extremt mysigt då o då. Btw, har yoga något med Buddhism o göra?


   
SvaraCitera

jag är också buddhist.


   
SvaraCitera

Afik: Well, puberty, here I come!

Hur gammal är du?

Afik: Jo meditation är extremt mysigt då o då. Btw, har yoga något med Buddhism o göra?

Tror att yoga har med Hinduism att göra.


   
SvaraCitera

ceka92: jag är också buddhist.

Sant?


   
SvaraCitera

sanningssägare


   
SvaraCitera