Aviseringar
Rensa alla

Jag vill bli mamma nu, nån som känner lika?


Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick barn när jag var 21 år och jag tycker att JAG var ung!! Det är inte bara kul att ha barn - det kräver också en hel del av dig som mamma. Ett barn är en person du ska uppfostra, ge rätt värderingar och forma till en bra människa. Det är inte lätt alla gånger. Det är ett heltidsjobb som pågår dygnet runt. Att ha lite livserfarenhet kommer du långt med samt att du bör gå klart skolan. Visst kan man fixa det ändå - det finns massor med underbart duktiga unga mammor. Men en grundutbildning är ändå rätt bra att ha och pengar växer ju inte på träd precis... Man vill kunna ge sitt barn allt. Är man 16 år blir det svårt. Har man inte hunnit jobba får man rätt uselt med föräldrapenning. Visst. pengar är inte allt - men underlättar livet om man har dem. Jag tycker att du ska vänta tills du är äldre och vet vad du vill med ditt liv. KRam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

selinas:

är uppvuxen men småsyskon och vet hur det är.

Du kan inte på allvar tro att ta hand om småsyskon är samma sak som att ta hand om ens egna barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade en period då jag trodde jag ville bli mamma också, var typ 15. Men jag kom över den, kom på att det finns mer jag vill göra innan.
Vänta ett tag, är mitt råd.

Graboid:

Du kan inte på allvar tro att ta hand om småsyskon är samma sak som att ta hand om ens egna barn.

Tror hon menar att hon är mer barnvan, som man blir om man har småsyskon (jag har också). Om man hjälper till och så.
Självfallet är det inte detsamma.


   
SvaraCitera
sincan

Nej, ingen känner lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min flickvän sa att hon ville. [smile][blush]


   
SvaraCitera

Jag vill ha barn ibland, när jag ser småungar så blir jag glad, vad underbara ungar kan vara! Men samtidigt har jag varken utbildning eller jobb, men jag har ett stadigt förhållande iallafall.
Hjärtat säger ja och hjärnan säger nej [rolleyes]


   
SvaraCitera

herregud nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag e 16.. vill vara farsa..men att vilja göra det betyder inte att man borde göra det.. barn ska man skaffa när man har jobb/utbildning och sånt.. inte när man studerar [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Meoow:

Hjärtat säger ja och hjärnan säger nej

bra sagt [y]


   
SvaraCitera

GothFan:

bra sagt [y]

Jjag är smart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

selinas:

Jag vill bli mamma nu, nån som känner lika?

Jag vill också bli mamma. Fast inte nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Graboid:

Du kan inte på allvar tro att ta hand om småsyskon är samma sak som att ta hand om ens egna barn.

har jag sagt att de är lika eller?! de är väl klart att jag vet att de inte är lika.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

cristine:

Hehe jag är mamma och är 17 🙂 det är underbart ^^,

okej [smile] hur gammal är han/hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill också bli mamma, jag kommer aldrig kunna bli mamma. Tyck synd om mig. [cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Jag hade en period då jag trodde jag ville bli mamma också, var typ 15. Men jag kom över den, kom på att det finns mer jag vill göra innan.
Vänta ett tag, är mitt råd.

jag har känt så här i hela mitt liv känns de som och nu tycker jag att jag har väntat tillräckligt länge.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Paint it black:

Min flickvän sa att hon ville.

okej, vill du ha barn också eller?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Meoow:

Hjärtat säger ja och hjärnan säger nej

jag förstår hur du menar, så är de för mig också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

selinas:

okej, vill du ha barn också eller?

nej! Inte än i varjefall! [smile]


   
SvaraCitera