Forumet - Jag vill dö.

Jag vill dö.

2209 0 35

Spana också in:

Fingerprints:

hade du velat det så hade du inte skrivit om det i ett random forum.

vem har sagt att jag inte började ångra mig? vet du vad? om du bara vill vara sarkastisk på um, som du verkar vara, och ta allting som ett skämt. men jag mår inte psykist bra, så jag ber dig att lämna forumet. om det är okej?
tack.
Fingerprints:

hade du velat det så hade du inte skrivit om det i ett random forum.

Tror också lite på detta. Om du verkligen velat ta ditt eget liv så hade du gjort det. En stor anledning till att folk startar dessa trådar är för att de egentligen inte vill dö utan mer söker bekräftelse och uppmärksamhet.

Om du verkligen inte känner för att leva så föreslår jag att du går till en psykolog, inte lägga dina dödstankar på oss som inte egentligen kan göra något åt saken. Det vi kommer att säga har redan sagts på 10000-tals liknande trådar på diverse forum och det vet du med största sannolikhet redan.
Chibibbi:

Tvärtom. Alla som tar sitt liv brukar berätta det för någon innan. Men det är ingen som tar dem på allvar.

nja, jag vet flera som tagit sitt liv som utifrån verkat må bra och som inte sagt ett smack till någon innan.

Mushimush:

vem har sagt att jag inte började ångra mig? vet du vad? om du bara vill vara sarkastisk på um, som du verkar vara, och ta allting som ett skämt. men jag mår inte psykist bra, så jag ber dig att lämna forumet. om det är okej?tack.

Skrev inte dom jag skrev enbart för att vara elak. Så du vet. Vill bara att du ska inse att det är dumt att börja fundera på att ta sitt liv för tidigt. Allt löser sig och allt blir alltid bättre. Med lite vilja. Ta hjälp på traven, men inte från ett forum utan från vänner, familj eller proffs om det behövs.
KnightInShiny:

En stor anledning till att folk startar dessa trådar är för att de egentligen inte vill dö utan mer söker bekräftelse och uppmärksamhet.

Fingerprints:

nja, jag vet flera som tagit sitt liv som utifrån verkat må bra och som inte sagt ett smack till någon innan.

Forskning från Karolinska Institutet:

"De som ofta talar om självmord kommer inte att göra ett försök.

Falskt! De flesta som begår självmord har tidigare pratat om det, mer eller mindre tydligt. Men det är inte alltid som omgivningen har fångat upp budskapet."

http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?a=88292&d=31504&l=sv
Fingerprints:

Skrev inte dom jag skrev enbart för att vara elak. Så du vet. Vill bara att du ska inse att det är dumt att börja fundera på att ta sitt liv för tidigt. Allt löser sig och allt blir alltid bättre. Med lite vilja. Ta hjälp på traven, men inte från ett forum utan från vänner, familj eller proffs om det behövs.

Det kan jag förstå att du inte gjorde, of course. Jag skrev klart och tydlig, jag VILL ta mitt liv, menas inte med att jag genomföra detta just nu. Sen beror det på hur man ser på saken också. Jag vill bara ha något att distrahera mig med. Bara det att jag inte har en aning om vad.