Aviseringar
Rensa alla

Jag vill göra lumpen.


Ämnesstartare

Fick aldrig chans att ens mönstra.
Och enligt Pliktverket gick beslutet inte att överklaga.

Min fråga är om det på nåt sätt finns en chans för mig att få göra den?


   
Citera

Nu vet jag inte alls hur man kan gå tillväga, men kan säga att jag är lika besviken jag, jag fick inte ens ett papper som sa om jag får mönstra eller inte, alla andra har fått ett ja eller nej. Fyller 18 i Mars och kommer därför antaglingen inte att få mönstra med tanke på hur lång tid som gått. förjävligt är det

Stod i aftonbladet för några dagar sen att dom ska HALVERA försvaret, vilket dom redan gjort för ca 2 år sen, så jag är ledsen att meddela att våra chanser är nog små. små som fan! Sverige fokuserar på annan skit istället. tyvärr:/


   
SvaraCitera

Chansen att du får mönstra är försvinnande liten.


   
SvaraCitera

Jag ivll ha tillbaks de timmarna jag förlorade under min mönstring, även om det var liiiiite kul med själva testen, men dötiden, fyfan


   
SvaraCitera
Issen

Skicka brev och önska mönstra... säger dom nej igen så är det bara att ge upp.

Och som dom säger... du kan inte överklaga... alltså inte rätt att få de prövat men du kan alltid önska.


   
SvaraCitera

Äh, du kan ju göra ett litet träningsläger själv i typ 9 månader, det kanske kan bli samma sak. Köpa vattenpistoler och militärkläder och sånt. Sen är det bara att köra!


   
SvaraCitera

verkar ju vara hur många killar som helst som inte tänker mönstra övht, borde ju bli en massa platser över[confused][cute]


   
SvaraCitera

Robbin:

Och enligt Pliktverket gick beslutet inte att överklaga.

Pga någon sjukdom eller skada hos dig eller varför inte? I så fall är det inte mycket att göra.

isola:

verkar ju vara hur många killar som helst som inte tänker mönstra övht, borde ju bli en massa platser över[confused][cute]

Tomma sängar finns det gott om i alla fall.


   
SvaraCitera

isola:

verkar ju vara hur många killar som helst som inte tänker mönstra övht, borde ju bli en massa platser över[confused][cute]

Handlar tyvärr inte om platser. Handlar om pengar. dom skär ner på den totala årsbudgeten!


   
SvaraCitera

dPof:

Handlar tyvärr inte om platser. Handlar om pengar. dom skär ner på den totala årsbudgeten!

Ja, men finns dem som blir kallade som vägrar, DERAS platser menade jag


   
SvaraCitera
Issen

isola:

verkar ju vara hur många killar som helst som inte tänker mönstra övht, borde ju bli en massa platser över

tvärtom... det är väldigt få som gör lumpen nu i jämförelse hur många vi är.


   
SvaraCitera

Issen:

tvärtom... det är väldigt få som gör lumpen nu i jämförelse hur många vi är.

Ja, var ju det jag sa[confused]


   
SvaraCitera
Issen

isola:

Ja, var ju det jag sa[confused]

Du sa att de blir platser över... de blir de inte för de finns nästan inga.


   
SvaraCitera

Issen:

Du sa att de blir platser över... de blir de inte för de finns nästan inga.

men om de som tilldelas platser inte tar dem, så är deras platser lediga


   
SvaraCitera
Issen

isola:

men om de som tilldelas platser inte tar dem, så är deras platser lediga

Lumpen kan du inte vägra om du väl blivit kallad, inte mönstring heller.


   
SvaraCitera