Aviseringar
Rensa alla

Jag vill ha baaaarn


Ämnesstartare

Jag blir sur över att det är mycket jobbigare att skaffa ungar när man ännu utbildar sig. Det innebär att jag måste vänta i typ 8 år!

Jag vill inte vänta så länge. Jag vill ha barn nu! Eller, kanske inte nu, men jag vill inte vänta i nästan ett decennium.
Men det är väl knappast värt att skaffa dom när man har flera års utbildning kvar?
Eller?

Jag ser så mycket fram emot att träffa mina framtida barn! Jag kan inte vänta! Jag hoppas de är fina pojkar och flickor!

Ser ni fram emot att träffa era barn?


   
Citera

ser fram emot när de har växt upp och jag kan bli hembjuden på kaffe och fika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är vad du gör det till, jag tänkte hundra procent sådär tills en i min närhet berättade sin synvinkel av det... klart det underlättar men det är inte omöjligt, om du inte känner lycka att vänta 8 år klart du inte ska göra det

löser sig alltid

ja jag längtar efter barn men kan inte se mig med barn nu! men tror det kommer bli en underbar tid i livet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ser ni fram emot att träffa era barn?

jaddå! men det dröjer nog ett bra tag till[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ser ni fram emot att träffa era barn?

Nej.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Ser ni fram emot att träffa era barn?

Ja, om de är snälla och söta.

Men nog kan man skaffa barn under tiden man utbildar sig. Det kanske är bättre än när du är färdigutbildad och ska börja jobba? Tänker att arbetsgivaren inte blir så glad över att en nyanställd direkt ska bli mammaledig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Nej.

haha [love][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag med. Ska försöka utbilda mig fort då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ser ni fram emot att träffa era barn?

jaaa, åh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Men det är väl knappast värt att skaffa dom när man har flera års utbildning kvar? Eller?

Jag planerar lite att skaffa barn innan jag är färdigutbildad. Vill skaffa barn innan jag blir 30 i vart fall, med tanke på att risken för missfall, komplikationer under graviditeten, vissa genetiska sjukdomar och liknande stiger rätt rejält när man blir äldre. Tror att det är enklare att skaffa barn under utbildning än att skaffa barn samtidigt som man försöker etablera sig på arbetsmarknaden, så ja, det känns mer praktiskt.

Hade jag planerat en treårig utbildning så hade jag nog planerat det annorlunda, men nu tänkte jag ju eventuellt bli läkare, då är det 5,5 år utbildning + minst 1,5 år som AT-läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

klart det underlättar men det är inte omöjligt, om du inte känner lycka att vänta 8 år klart du inte ska göra det

Tänker fram och tillbaka på det. Ekonomiskt så äre inga problem då min partner är färdigutbildad vid det laget och har en lön och anställning, och jag har inte och kommer aldrig ha en särskilt ekonomiskt påfrestande livsföring. Men det är jobbigt att dra ut på tiden för själva utbildningen så mycket.

Lounge fact:

men tror det kommer bli en underbar tid i livet

Jaaaaa! Jag vill ha en bebis i min kropp! Och sen klämma ut den och älska den till döden skiljer oss åt! [love]

Rådjuret:

Det kanske är bättre än när du är färdigutbildad och ska börja jobba? Tänker att arbetsgivaren inte blir så glad över att en nyanställd direkt ska bli mammaledig...

Visst är det så.. Fast jag vill ha många barn, så jag kommer nog klämma ut ett gäng till under tiden jag jobbar också, i vilket fall.
Jag borde nog egentligen tänka om lite när det gäller det där med att vara färdigutbildad och grejer. Det kanske inte är så mycket jobbigare att studera än att arbeta när man har barn. Jag antar att det är jobbigt på olika sätt.
Jag vet inte!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

Vill skaffa barn innan jag blir 30 i vart fall, med tanke på att risken för missfall, komplikationer under graviditeten, vissa genetiska sjukdomar och liknande stiger rätt rejält när man blir äldre.

Ja, det är jobbigt att vara kvinna och behöva vara stressad över att få det gjort i tid, så att det inte är för sent. Och eftersom jag vill ha flera stycken, så borde jag också sätta igång i tid, innan 30.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Men det är jobbigt att dra ut på tiden för själva utbildningen så mycket.

Om du känner dig lycklig att plugga 8 år utan barn så kör på det.

framtidstron lever:

Jaaaaa! Jag vill ha en bebis i min kropp! Och sen klämma ut den och älska den till döden skiljer oss åt! [love]

Skippar gärna själva graviditeten [crazy] men vill också ha ett barn som liksom bara är mitt och uppfostra och älska... så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiint och myyyyyyyyyys och värdefullt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hade jag planerat en treårig utbildning så hade jag nog planerat det annorlunda, men nu tänkte jag ju eventuellt bli läkare, då är det 5,5 år utbildning + minst 1,5 år som AT-läkare.

Åhå, jag ska också bli läkare när jag blir stor!

Så det är ju en lång utbildning..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lounge fact:

Skippar gärna själva graviditeten

Men fatta vad coolt det är att skapa liv på det sättet, i sin mage. Det är som science fiction!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Det är som science fiction!

haha [love] det är sant... fan va ballt D: men tror det är svårt att förstå + man är upptagen med att spy och må kasst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

+ man är upptagen med att spy och må kasst

Illamåendet kommer väl främst i början av graviditeten.

Sen är man upptagen med att vara tung och utnyttja sin tjockismage med att få hjälp med allt! "älskling, kan du ge mig mat", "älskling, fyll på mitt vattenglas".
Underbart!


   
SvaraCitera