Aviseringar
Rensa alla

jag vill ha barn


Ämnesstartare

skaffa


   
SvaraCitera

Me too va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Tror det. Alla blev förvånade när jag sa att jag vill ha son som mitt första barn [blush]

varför vill du ha en son?

enhimmelskdrog:

men blir nöjd med vazd som när jag väl har den framför mig, eller i mig

vilken tur!

frukt:

Okej, vanligt namn eller lite särdraget då?

det viktigaste är att det är coolt. men för att det ska vara coolt ska det väl vara lite särdraget.
jag tycker det har varit trist att halva klassen jämt heter samma som jag, så så ska dom inte ha det
vilka namn gillar du

du har ett ganska bra namn tycker jag, vad tycker du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

varför vill du ha en son?

Vill ha många söner. Men som första barn vet jag egentligen inte varför. Tror det är för jag har en önskan om att han ska vara den skyddande storebrodern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

det viktigaste är att det är coolt. men för att det ska vara coolt ska det väl vara lite särdraget.

Ja! Men tänk om effekten avtar och namnet mest känns dumt i efterhand. Om man valde t.ex. Conny.

framtidskon:

jag tycker det har varit trist att halva klassen jämt heter samma som jag, så så ska dom inte ha det

Haha, undrar hur många man stöter på när man heter som du!

framtidskon:

vilka namn gillar du

Jag vet inte, häftiga namn kanske är lite för vågade för att vara förnamn, typ Alma eller Ivan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag med. det suger eftersom jag inte är i skick och status för sådant.

känslan av att ha för mycket kärlek att slänga på alla är så dum för den bara sväller förökar sig okontrollerat när man ger efter och uttryck för'n, fy

känslonystan
lägrevärld


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Ja! Men tänk om effekten avtar och namnet mest känns dumt i efterhand.

ja det är det som är så farligt med namn!! Antingen är dom tråkiga, eller så riskerar dom att bli töntiga.

frukt:

Jag vet inte, häftiga namn kanske är lite för vågade för att vara förnamn, typ Alma eller Ivan.

Ivan kan man ju inte heta, det låter som en seriefigur. som en spillevink.

alla namn har associationer, det är jobbigt. om man döper ungen till Linda kommer det ju bli världens bitch, om man döper någon till carl-oskar kommer han få glasögon, osv. man måste akta sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

är det vanligt att tjejer vill ha tjejer och killar vill ha killar, det känns så

min röst går till hona, längre medellivslängd. det är väl den biologiska skillnaden som spelar någon nämnvärd roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Ja! Men tänk om effekten avtar och namnet mest känns dumt i efterhand. Om man valde t.ex. Conny.

kony.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

delar din vilja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill ha barn! eller massa söta kaniner!

Vet fortfarande inte vad jag föredrar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen är det så jobbigt att erkänna att man är kvinna och vill faktiskt ha massa barn någon dag, om någon förstår vad jag menar. Speciellt när man håller någon annans barn eller leker med små sötnosar, så känner jag att min livmoder skricker "IMPREGNERA MIG MED DIN SÄD DIN FERTILA MAN" till stackars närmaste kraken.

Känns som man jobbar mot sin natur på något sätt när man vill ha en lång utbildning, mysigt jobb med framtidsutsikter och ett stabilt förhållande och ekonomi innan man får en bulle i ugnen.

Det är läskigt att man vill ha barn när man är bara barnet själv! (eller 18 men äsch). Kanske inte nu men om kanske 6-isch år. Känner mig liten [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill ha en till katt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här tråden är jävligt nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När vill du ha barn?


   
SvaraCitera