Forumet - JAG VILL INTE BLI BIFF! [cry]

JAG VILL INTE BLI BIFF! [cry]

1673 0 51
Har precis börjat träna för första gången i år. Tränar både styrka och kondition. Jag tränar för att jag vill bli smal och inte behöva begränsa mig när jag handlar mat för att jag måste ha i åtanke att jag om jag handlar för mycket måste bära hem TVÅ matkassar (och det blir för tungt för min spinkarmar). Typ.

Så. Ska man då undvika protein efter träning? Spelar kost någon roll öht i ett sådant fall? Eller, ja. Klart jag fattar att man inte kan tjocka i sig vad som helst när syftet är att bli smal, men ni fattar.
Lindblom:

gå och lägg dig unge


om jag kunde röra mig från stolen hade jag gjort det. Träningsvärk.se :(



Lindblom:

det kommer ta skitlång tid innan du ens blir i närheten av biff, så du behöver inte oroa dig. Se till att inte äta mer än vad du gör av med bara!


Hmm... vad jobbigt. Då måste man ju typ räkna?

Spana också in:

Sara Har Kiwi:

Hmm... vad jobbigt. Då måste man ju typ räkna?


Man borde väl typ det om man ska vara seriös, men det känns ju jävligt ÄSigt och så är det skitjobbigt.
Kör på sunt förnuft typ, ät hyffsat nyttigt och träna på.
Har du underskott på energiintaget kan du typ inte bygga muskler, men det är ändå bra att styrketräna lite för att inte förlora massa muskler när man går ner i vikt. Läste det nånstans iaf.
Sara Har Kiwi:

Så. Ska man då undvika protein efter träning? Spelar kost någon roll öht i ett sådant fall? Eller, ja. Klart jag fattar att man inte kan tjocka i sig vad som helst när syftet är att bli smal, men ni fattar.


Har man som syfte att gå ner i vikt så är det lågintensiv träning som gäller, för då förbränner man mest ;> Dvs. raska promenader > jogging.
Om du vill gå ner i vikt är det bara att göra av med mer kcal än du stoppar i dig. Det är det ENDA man behöver tänka på. Gå ner i vikt är så otroligt simpelt.

Och under viktminskning är det viktigt att du styrketränar för att inte förlora så jävla mycket muskelmassa.
postis_per:

varför skulle du styrketräna om du inte vill ha större muskler? liksom om du bara vll förbränna kalorier är det väl bättre att springa eller nåt?


Jag styrketränar för att få en del muskler, men inte för att jag vill ha stora muskler. Alla som går på gym vill inte se ut som ett anabolamonster.
Avatar:

Jag styrketränar för att få en del muskler, men inte för att jag vill ha stora muskler. Alla som går på gym vill inte se ut som ett anabolamonster.


menade inte så, menade att det verkade som att trådskaparen inte tränade i syfta att få mer muskler över huvud taget utan för att inte behöva tänka på vad honäter, eller nåt. men jag läste inet så noga.
Sara Har Kiwi:

Spelar kost någon roll öht i ett sådant fall?


Kost spelar roll.

Tänk alltid på att 1 kalori är alltid 1 kalori. Gå ner i vikt kan du uppnå genom att käka på mcdonalds hela ditt liv, förutsett att det är energiunderskott eller att du bara bränner bort tillräckligt många kalorier.

Att gå ner i vikt handlar bara om hur mycket du äter, inte om vad du äter.

Sen är det mer hälsosamt att äta nyttigt, vilket är bättre för kroppen. Men har ingenting med viktminskning att göra.
Sara Har Kiwi:

Så. Ska man då undvika protein efter träning? Spelar kost någon roll öht i ett sådant fall? Eller, ja. Klart jag fattar att man inte kan tjocka i sig vad som helst när syftet är att bli smal, men ni fattar.


Så länge du gör av med mer än vad du får i dig så behöver du inte oroa dig över att bli biff. Det tar rätt lång tid till att bli biff, btw.

Sedan så spelar kosten väldigt stor roll, det är det viktigaste. Undvika protein ska du då inte göra. Protein är bra att få i sig.

Angående träningen så lägg mer vikt vid cardio än vid styrketräningen. Hur gör du när du tränar styrketräning då? Det spelar ju viss roll vid t.ex muskelbyggande, hur man sätter upp träningen osv.
nesinnas:

Källa på det? [rolleyes]


"Vid lågintensiv träning är din totala förbränning från fett cirka 50 % medan högintensiv träning hämtar 40 % av den totala energin från fettet. Det är tydligt att lågintensiv träning förbränner mest fett."

Källa: http://www.muscles.se/lagintensiv-traning-vs-hogintensiv-traning/

Kort och gott: Om ens syfte är att gå ner i vikt, dvs. till störst del förbränna fett, så är lågintensiv träning att föredra :)
Buddah:

"Vid lågintensiv träning är din totala förbränning från fett cirka 50 % medan högintensiv träning hämtar 40 % av den totala energin från fettet. Det är tydligt att lågintensiv träning förbränner mest fett."


Skiter du i att träna och sitter hemma i tv-soffan så är förbränningen från fett säkert uppe i 75%, zOMG bästa träningssättet. [rolleyes]

Om du dessutom läser vidare i din egen artikel så står det att högintensiv träning bränner mer fett, både under träningspasset och efteråt. Fail på dig. [no-no]