Aviseringar
Rensa alla

jag vill inte leva


Ämnesstartare

Knarko:

säg det till psykologen

ja jag har sag det. jag går fortfarande på ungdom psyk, så hon sa oj, jag men det är för att du fortfarande går här, då glömer jag att du är 18.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

jag går också hos en läkare men vågar inte säga sanningen till honom. det kommer ju gå till mina föräldrar antar jag.

Är du inte 18? Om du är myndig gäller ju tystnadsplikt för såväl psykolog som läkare. De brukar alltid vara noga med sekretessen, de lämnar aldrig ut information utan ditt godkänande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spadder8:

Är du inte 18?

jo det är jag. men hon glömde bort det. innan jag fyllde 18 så hade vi utredning med mina föräldrar och den var inte klar efter att jag hade fyllt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skickar en internetkram åt ditt håll pga att jag är så snäll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

yeah

du var kristen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Skickar en internetkram åt ditt håll pga att jag är så snäll!

tack[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

men hon glömde bort det.

sekretsslagen 7 kap. 1 och 4§. Sekretessen är till för att skydda den enskilde, och gäller såväl muntlig som skriftlig information. Alla anställda skall ha fått information om innebörden av lagen. Om det inte står helt klart att en uppgift kan lämnas ut så gäller sekretess även inför nära anhöriga. Man har rätt att bryta sekretess vid brott där minimistraffet är minst 1 års fängelse, eller försök till brott som ger minst 2 års fängelse (vid domstolsförhör skyldighet); dessa brott är mord, dråp, mordbrand, grov våldtäkt och grovt narkotikabrott.

Du får väl påminna damen om åldern då, för hon bryter mot lagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spadder8:

lagen.

okey,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]
Det finns människor på jorden som älskar dig. Så någon nytta gör du visst. Du gör säkerligen mindre nytta om du inte lever. [sad]

Kram. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad sötnos sa [smile] allt ordnar sig min vän : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

du var kristen?

ne slutade tro för exakt ett år sedan idag 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

ne slutade tro för exakt ett år sedan idag 🙂

varför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

varför

Läs senaste blogginlägget här på UM [cute]


   
SvaraCitera

Tro mig din situation är inte så illa, har sett folk återhämta sig från bra mycket värre.

Det enda du egentligen behöver göra är att inte ge upp, jag lovar att någon dag kommer allting vända för dig.

Så länge du inte dödar dig själv eller pissar ner dig med droger så kommer det lösa sig även om du inte för allt i världen kan se hur det skulle gå till just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som alla säger... det lär gå över.

Om du verkligen vill ha någon att prata med, så kan du väll alltid prata med mig, jag har det också jobbigt nu och jag undrar allt angående livet.

Att du har social fobi, kan lösas... Jag har väll också typ socialfobi kanske inte riktigt men jag är mer blyg än vad man kan ana.

Och det har satt stop för mycket hos mig i mitt liv och mina mål.

PMA: mig om du vill ha någon att prata med... Jag pratar om vad som helst, och jag lyssnar och försöker förstå, jag lovar:)


   
SvaraCitera