Aviseringar
Rensa alla

Jag vill inte leva längre.


Spartacus:

Och vilka anledningar har jag att leva för?

Vilka anledningar har du egentligen att döda dig själv för?
Det är ju inte så att du inte kommer att dö om du inte gör det för egen hand.

Du har lika lite chans att överleva livet som alla andra, och sen kommer du att vara död i resten av evigheten. Inget att göra åt.

Finns ingen vettig anledning att snabba på det, för kanske 70 år till, av miljarder, är ju en fis i Mississippi.[y]


   
SvaraCitera

Spartacus:

Och vilka anledningar har jag att leva för?

du har:
vänner både utanför och på internet, som du trivs med
en familj som älskar dig
lätt för glädje, och att vara glad är fint
intresse för en tjej (tänk allt spännande du missar genom att inte ta chansen att fråga ut henne eller vad tusan man gör)
intressen (datorspel och säkert mer)

du är inte den enda som inte har en aning om vad du ska göra sen och är opepp på livet, men fan det är sen.

Spartacus:

JAG TVINGAS ATT GÅ TILL SKOLAN, JAG KOMMER ATT TVINGAS ATT JOBBA OCH JAG VILL HA ROLIGT

såhär känner troligen alla någon gång

faktum är dock att du verkar ha ett rätt bra svenssonliv, och att ditt enda problem är att du inte vågar samt är skoltrött och rädd för framtiden. och tiden för roligt är nu innan du kastas ut i vuxenvärlden.

maila syo och kurator innan du lägger dig.


   
SvaraCitera

bäst för dig att du inte gick ner t 5.50 tåget.


   
SvaraCitera

fina ni är i tråden..


   
SvaraCitera

Spartacus:

Jag vill allstå inte leva längre, de senaste veckorna har varit ett planerande utav mitt självmord.

Ta inte livet av dig! Förstår att du har det väldigt jobbigt, men det finns alltid hjälp att få. Du skulle verkligen behöva ta kontakt med en kurator eller gå till ungdomsmottagningen för att kunna få hjälp. Du skriver att du inte vågar göra det, men det vet jag att du gör. Du klarar det. Det brukar kännas väldigt skönt att få prata ut om saker och det kommer kännas som en befrielse efteråt. Sen tror jag att det skulle vara bra om du kunde hitta något kul att göra på fritiden. Du kanske kan hitta tillbaka till webbdesignen? Gillar du någon sport så kanske du kan börja i någon klubb? Jag tror du behöver komma ut lite och träffa nytt folk. Du kanske även kan lära känna någon genom internet? Det finns massa saker som du tycker är kul, det gäller bara att hitta dem! Var rädd om dig, ditt liv har knappt börjat och du är starkare än de onda tankarna!


   
SvaraCitera

har vart med om exakt det du skrev.
går igenom det du går igenom nu
har vart mobbare, blivit osams med "gänget" och sedan blivit mobbad (det kanske är att ta i men något liknande har jag vart med om åtminstone)
bytt skola i hopp om lycka med även det har gått emot mig
har planerat själv mord, brev osv. den senaste tiden.
har ett fåtal vänner
har inga stadiga mål
finns en klasskompis jag tycker mycket om och det är kanske den enda aledningen till att jag går till skolan.
linjen jag går är jag inte alls nöjd med men det finns inget annat som jag skulle nöja mig minst lika mycket med.

Ska vi gifta oss eller bara dö tillsammans?


   
SvaraCitera

Jag tycker man ska vänta med självmord till iaf 35-årsåldern, så mycket kan hända, synd att göra det när man är så ung.


   
SvaraCitera

Sluta. Gör det inte! Sluta tänka sådär... För om du ger det tid så kommer du att inse att det var svagt att tänka såhär. Det är nu du måste vara stark och gå den väg du vill gå. Jag kan inte heller se mig själv som en framgångsrik 40årig kvinna i framtiden, men om man vill att det ska ske så får man kämpa för det. Prata med din mamma eller pappa så ska du se att de faktiskt bryr sig. Om inte det, så tar du kontakt med kuratorn på din skola. Det behöver inte alltid vara en vän att prata med. Du har hela livet framför dig, slösa inte bort det nu!


   
SvaraCitera

Tror inte du har tänkt igenom detta speciellt noga.

Du behöver inte gå i gymnasiet då det ej är skolplikt där(dock så är det antagligen starkt rekommenderat)

Du talar om jobb, att du aldrig skulle orka jobba osv och jag förstår dig. Att ha ett 7-16 jobb är inte direkt en dröm man kan ha.

Du talar om att du gillar spel, och att du redan sysslat med webbutveckling? Har du funderat på spelutveckling? Blanda nytta med nöje. Du kommer verkligen antagligen aldrig bli rik på det och du kommer antagligen aldrig ha speciellt mkt pengar över, men det är ens livsstil som fungerar. Gör det du vill göra och låt ingen säga något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

luddetyr:

bäst för dig att du inte gick ner t 5.50 tåget.

Nej jag är fortfarande här men kunde inte skriva mer inlägg igår eftersom jag precis blev medlem.

Sweetpalle:

Sen tror jag att det skulle vara bra om du kunde hitta något kul att göra på fritiden.

Jag höll på med massor utav sporter förr i tiden, fotboll, orientering, tennis, basket. Ja, jag älskade helt enkelt att röra på mig. Men efter att jag började skära mig så skämdes jag bara över min kropp och ärren som blev. Alla de sporter visades man ju i t-shirt vilket jag fortfarande aldrig har på mig. Inte ens under sommaren, jag har alltid långarmat på mig hur varmt det än är.

Så sporter kommer jag aldrig att kunna börja med igen.

Och jag försöker att komma tillbaka med att sitta och knäcka koder men tröttnar för snabbt och lägger mig i sängen och kollar film eller helt enkelt bara går och lägger mig då jag inte finner något kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Tror inte du har tänkt igenom detta speciellt noga.

Du behöver inte gå i gymnasiet då det ej är skolplikt där(dock så är det antagligen starkt rekommenderat)

Tror inte något självmord är ordentligt planerat, det är bara impulser. Och jag har dessa impulser varje dag så om inte något bra händer snart så kommer antagligen en utav impulserna leda till självmord.

Jag vet att jag inte behöver gå till gymnasiet, men jag orkar inte heller med att lyssna på mina föräldrars tjat. Plus jag trivs ju bra när jag väl är i skolan även fast jag skiter fullständigt i arbetet som måste göras där.

ohfyfanja:

Prata med din mamma eller pappa så ska du se att de faktiskt bryr sig.

Det där kommer aldrig att hända, när jag var i kontakt med BuP så hade de stenkoll på mig, de litade inte på mig och jag fick inte göra någonting. Skulle jag iväg till en kompis skulle de ha föräldrarnas nummer osv. Jag vill absolut inte vara instängd sådär igen. Jag behöver frihet.


   
SvaraCitera

Saker går väldigt upp och ner. För ungefär ett år sen hade jag i princip ingen lust att leva. Alls. Till skillnad från dig så tyckte jag inte att någonting alls var roligt. Men oftast går sånt över om man ger det tid.

Sen, om du mot förmodan försöker ta livet av dig, så gör det inte genom att hoppa framför ett tåg. DET är själviskt om något.
Eller skulle du vilja leva med att du kört ett tåg som kört över någon? Leva med bilderna av blod, kött och en död människa?


   
SvaraCitera

Spartacus:

Och jag har dessa impulser varje dag

Varför? För att du har en sådan stor press på dig? Alla känner som du och alla har lika stor press på sig. Du verkar ha haft en bra uppväxt så det finns inget där som du kan skylla på. Ryck upp dig och sluta vara en fjant som inte vågar försöka ens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Varför? För att du har en sådan stor press på dig? Alla känner som du och alla har lika stor press på sig. Du verkar ha haft en bra uppväxt så det finns inget där som du kan skylla på. Ryck upp dig och sluta vara en fjant som inte vågar försöka ens.

Har ofta sett folk säga det "du ska ju inte må dåligt, du har ju haft en bra uppväxt, tänk på barnen i afrika istället som har det värre en dig blah blah blah"

Varför ska en bra uppväxt innebära att man då helt enkelt ska må bra?
Men jag håller med dig lite, jag förstår inte varför jag mår som jag mår. Jag får ju allt levererat till mig, jag är bortskämd. Behöver inte göra någonting.

Sen är det inte heller så jävla enkelt som du försöker få det att låta, visst jag är en fegis som inte vågar gå emot mina problem. Visst fan har du något som du är rädd för?

Det är lite som när man säger åt någon att sluta röka. Det är inte riktigt så enkelt.


   
SvaraCitera

börja sitta vid datorn dygnet runt året runt istället


   
SvaraCitera