Aviseringar
Rensa alla

Jag vill lära älska mig själv!


Ämnesstartare

Hej! Jag är en tjej som ha ganska taskig självkänsla.
Skulle gärna få tips och råd om det finns sidor m. tips eller om ni helt enkelt har ett tips själva.
Tack så mkt<3


   
Citera

duu_ee_fiin:

tips eller om ni helt enkelt har ett tips själva.

Utmana dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älska dig själv [party]


   
SvaraCitera

duu_ee_fiin:

Skulle gärna få tips och råd om det finns sidor m. tips eller om ni helt enkelt har ett tips själva.

läs boken "Självkänsla nu"


   
SvaraCitera

duu_ee_fiin:

Tack så mkt<3

Kolla på den här videon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha bin there done that. Hade taskig självkänsla i hela högstadiet o 1an. Säger bara som det är: det går över jag lovar dig[party]


   
SvaraCitera
Gifted

Tja, tänk på sådant du är bra på.


   
SvaraCitera

hitta något du är bra på, och tänk på att ingen är perfekt[party]


   
SvaraCitera

Börja med att lyssna på människor som känner dig och som du känner och litar på. Ger de dig komplimang så menar dem det!


   
SvaraCitera

Titta runt lite ​​​här så lär du hitta en massa tips. Jag tycker att det är bra gjort av dig att du verkligen vill ta tag i ditt problem och försöka ändra din syn på dig själv, du kommer att klara det, lätt. [y][love]


   
SvaraCitera

Jag tycker det hjälper att försöka se framför sig hur man vill vara som person - ex mer social, roligare, trevligare, mer nöjd med sitt utseende och börja jobba på att ta sig dit. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att du har dålig självkänsla, om det är utseende eller egenskaper eller kanske både och. Om det är egenskaper så tycker jag det bästa sättet att nå dit man vill är att utmana sig själv! Handlar det om utseende så försök hitta sätt att trivas med dig själv på - t.e.x använda kläder som du känner dig fin i och bli bättre på att inte jämföra dig själv med andra. Det kan vara en jävligt lång väg till bra självkänsla och även om det är svårt så ge inte upp - det är verkligen värt att kämpa och jag tycker man får ut mer av livet när man trivs mer med sig själv.
Lycka till [love]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera