Aviseringar
Rensa alla

Jag vill lära mig måla...


Måla, eller teckna som alla här verkar anta?


   
SvaraCitera

Angelize:

Hur gör jag det? Kan man ens lära sig det eller är det naturbegåvning som gäller.

Alltså alla kan bli bra bara dom vill och har tålamod. Det tar flera år och man blir aldrig nöjd, men man blir bättre och bättre ju mer man håller på. Gå en målarkurs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror det är både naturbegåvning och övning som gäller. Jag tror de flesta kan lära sig att måla, det är väl bara det att en del har lättare för att lära sig och andra svårare. Men så är det ju med allting. Bara du försöker är gott nog. Försök att inte ha för höga krav på dig själv.

Mvh Kelsiey


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Böcker suger. Öva, observera, öva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Hur gör jag det? Kan man ens lära sig det eller är det naturbegåvning som gäller.

Man kan lära sig tekniken. Man kan lära sig hur en bild bör byggas upp för att skapa dynamik etc. Alla har olika talang och lär sig olika snabbt.
Vissa har "blicken" från början och lyckas lättare att göra snygga bilder, de förstår utan hjälp hur man för handen över pappret.
Man brukar i alla fall börja med att lära sig grunderna för att sedan utveckla sin personliga stil.
Att lära sig måla "bra" är inget man gör på en vecka. Övning ger färdighet.

Angelize:

Finns ingen tid till det.

[no-no]Det krävs tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag ljög. Jag vill inte lära mig måla, testade lite nyss och nej, jag har inte tålamodet.

Ah, ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera