Aviseringar
Rensa alla

Jag vill leva hemma egentligen.


Ämnesstartare

Violine:

Vad har hänt med mig?

Kanske börjar du få en släng av social fobi?

Jag har perioder då jag i princip tycker det är oöverstigligt att åka buss eller tåg eller liknande, utan stannar mest hemma, åker till universitetet och ICA som max, sen hem igen. Sen finns det perioder då jag trivs bäst med att flänga runt. Vet inte vad det beror på. Men jag vet att ju oftare man stannar hemma utav rädsla (för nånting), desto svårare blir det att ta sig ut på normalt vis [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Men jag vet att ju oftare man stannar hemma utav rädsla (för nånting), desto svårare blir det att ta sig ut på normalt vis [n]

Jag känner också att det är så, men det är så mycket skönare att inte kämpa emot.

UnclePadda:

Kanske börjar du få en släng av social fobi?

Jo kanske det...

UnclePadda:

utan stannar mest hemma, åker till universitetet

Jag kommer inte fixa att börja vanlig skola om det ska vara såhär, det sattes igång när jag gick på gymnasiet, min frånvaro gick ifrån 0,04% till 20% och sedan 50% sista året...

(Jag älskar faktiskt skolan, jag kunde bara inte gå)


   
SvaraCitera

Violine:

Såhär! Det är för mitt eget bästa att komma över detta, jag vet att jag behöver det och kommer bli lyckligare om jag gör det och därför vill jag det men samtidigt så vill jag inte det.

Känner du även så när det är sommar och varmt och fint ute? Brukar ju bli värre såhär års. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XTYLE:

Känner du även så när det är sommar och varmt och fint ute? Brukar ju bli värre såhär års. [shake]

Året runt, men det blir lite värre varje dag.


   
SvaraCitera

Violine:

Hur då?

Jag vet faktiskt inte. Allt du skriver är så rent och gulligt :s Som om du skriver i rosa, fast den är svart. Du skriver sådär glatt och försiktigt och litet... så man bara "aaaw".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

Jag vet faktiskt inte. Allt du skriver är så rent och gulligt :s Som om du skriver i rosa, fast den är svart. Du skriver sådär glatt och försiktigt och litet... så man bara "aaaw".

Det var det vackraste, finaste mest underbara någon någonsin har sagt till mig. <3


   
SvaraCitera

Violine:

Det var det vackraste, finaste mest underbara någon någonsin har sagt till mig. <3

[love]God Jul[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

[love]God Jul[love]

Desamma!! <333


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

ibland när jag är ute så är allt jag vill göra att åka hem.

Hej!

Varför vill du inte lämna ditt hem? Är du lat eller är du rädd eller vad har du för känsla när du tvingas att gå ut? Du skriver att du får ångest. Fråga då dig själv vad som finns där ute som orsakar ångesten.

Och vad är ditt mål? Vill du slippa ångesten du får när du är utanför ditt hem?
Om så är fallet så måste du först ta reda på vad mer du känner förutom ångesten. Känner du obehag av att vara bland människor? Tycker du att vädret alltid är kasst? Eller finns det något annat som gör att du helst vill stanna inomhus?
När du vet svaret på det så går vi vidare till nästa fråga som egentligen är svaret på förra fråga. Om du svarade: jag känner obehag av att vara bland människor, så fråga nu; Varför känner jag obehag av att vara bland människor?
Om du avskyr vädret fråga då dig själv; Varför avskyr jag vädret?

Och sen så fortsätter du så ändå tills det känns som om du inte kan gå djupare.
När du vet roten till problemet, då kan du komma på en lösning.

Om du känner att du är en hemmamänniska så kan man faktiskt börja med eget företag och jobba hemma, om du vill. Men det handlar om vad du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner inget obehag av folk, jag känner inte obehag av vädret, jag känner inget obehag av något sådant...

Det är en spärr och ett stopp och när jag är ute vill jag hem... Jag kan lixom inte njuta av det vackra där ute för jag vill bara vara här.

Just nu är mitt mål att få ett jobb som man kan göra från datorn, skaffa en lägenhet efter det, skaffa sig ett stabilt liv. <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Jag är inte svår att få ut man behöver bara ta ut mig, om någon ringer mig och säger "kom hit" då gör jag nog inte det.

Hmm, kanske det... I dunno. Är inte kvalificerad nog för att uttala mig om det^^

Men däremot så ska du komma hit i januari är det planerat iaf:o

Violine:

Men det var okay innan Jens, jag hade kontroll på det! Men nu efter att ha varit isolerad så länge så känner jag typ... Rädsla.

Vad har hänt med mig?

Gå tillbaks till hur du var förut då?

Kanske inte är det lättaste, men försök tänka tillbaks på hur du resonerade då, vad det var som fick dig att gå ut mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Men däremot så ska du komma hit i januari är det planerat iaf:o

Det kommer inte vara några problem. <3

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Kanske inte är det lättaste, men försök tänka tillbaks på hur du resonerade då, vad det var som fick dig att gå ut mer.

Jag har ingen aning hur jag resonerade då egentligen men jag tror det kommer bli bättre med tiden, när jag har läkt blir nog detta bättre. *vill hoppas*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Hjälp mig, vad gör man om man inte vill/kan lämna sitt hus på ibland upp till 3 veckor?

Man STANNAR?

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

Varför är allt du skriver så... GULLIGT? :s

För hon e snell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

För hon e snell?

Ahwwww. <333 Sòtnooos. ^_^


   
SvaraCitera