Aviseringar
Rensa alla

jag vill sluta röka


Ämnesstartare

du kanske ska sluta för att det stinker och är äckligt. rökare är ofta rätt äckliga, rök stinker som fan. kass andedräkt får du också. sen är det ju onyttigt och du kommer dö i förtid

aldrig fattat hur man kan röka. man tappar ju liksom all kondis, det är det värsta. så idiotiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs inte Penstrokes svar. Du kommer få behöva ta en cigg efteråt pga. det var så lååååååååångt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

För min del var det ett läkarbesök där min läkare sa åt mig att jag gott kunde dö kring 35-40 om jag inte ändrade min livsstil på flera olika sätt och la till - bara som extra bonus - att om jag inte klarade av att sluta röka cigg själv så ville han sätta mig på antidepp för att klara av det.

behöver ett sådant läkarbesök.
kanske ska gå till läkaren och säga hjälp, jag kan inte sluta
funderar på att få såna där tabletter som gör att cigg smakar illa, det kanske hjälper

Penstrokes:

Men vill du egentligen?

jag vill sluta eftersom jag inser att jag snarast måste kompensera för hur jag i årtal vanskött min kropp om jag vill möta mina barnbarn, liksom.
men själva rökningen vill jag inte sluta med :S

Angelize:

något den gav förut var att man förstod att endast typ två cigg är gott om dagen, de andra t.ex 8 röker man av ren vana,ska försöka läsa ut den så snart som möjlgt

det vet jag redan, och det hjälper inte :S
jag vet inte vad som är fel på mig, jag vet allt man borde veta, men jag vill inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

jag vill inte!

Tänk efter, VARFÖR vill du inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

så idiotiskt

ja

ps
du gjorde mig inte det minsta motiverad, bara bitter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tänk efter, VARFÖR vill du inte?

jag veet inte!

tanken gör att jag får separationsångest.


   
SvaraCitera

Brk g:

har aldrig upplevt den över huvud taget. för mig ungefär lika reell som chips-abstinens.

Symptomen existerar, men man hypar upp dem väldigt mycket i sitt eget huvud och gör dem sjukt mycket större än vad de är. Tidigare gånger när jag typ redan innan jag slutat övertygat mig själv om att jag kommer få såna jävla symptom så har de varit vidriga. Den här gången har jag knappt känt av dem, annat än att jag känt mig ovanligt rastlös när jag inte får ta regelbundna rökpauser på jobbet.

Zeppelin:

Läs inte Penstrokes svar. Du kommer få behöva ta en cigg efteråt pga. det var så lååååååååångt

[love]

Artie:

funderar på att få såna där tabletter som gör att cigg smakar illa, det kanske hjälper

Han ville ge mig såna också. Jag är lite rädd för piller, så jag ville inte riktigt. Men prova om du tror det funkar och berätta om upplevelsen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

ja

ps
du gjorde mig inte det minsta motiverad, bara bitter

sorry. orkar inte få dig motiverad. du verkar ju inte vilja det till 100 % om du verkligen bestämmer dig för att sluta så kan jag peppa dig men nu kändes det onödigt. bättre att föröska ge dig en tankeställare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

sorry. orkar inte få dig motiverad. du verkar ju inte vilja det till 100 % om du verkligen bestämmer dig för att sluta så kan jag peppa dig men nu kändes det onödigt. bättre att föröska ge dig en tankeställare

Du är så vis, jag blir nästan lite kär [wink][cute][blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

du verkar ju inte vilja det till 100 % om du verkligen bestämmer dig för att sluta så kan jag peppa dig men nu kändes det onödigt.

det skulle väl vara onödigt att peppa mig om jag redan var peppad

patrick bateman:

bättre att föröska ge dig en tankeställare

hahaha ofta du ger en rökare en tankeställare genom att säga att de luktar illa och har dålig kondis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

det skulle väl vara onödigt att peppa mig om jag redan var peppad

tycker jag inte. jag vill inte tjata på dig om du inte ens vill sluta, vad är för mening med det? är ju inte lätt att sluta så om du ens lyckas bestämma dig för att sluta lär du behöva peppning

Artie:

hahaha ofta du ger en rökare en tankeställare genom att säga att de luktar illa och har dålig kondis

hade funkat på mig. vem vill gå runt och stinka och inte orka röra på sig liksom? inte jag iaf. vet inte hur du är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja snusa istället. Det gjorde min pappa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du e så ocool idag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duke:

Börja snusa istället. Det gjorde min pappa.

funderat på det, men gillar inte snus. kan nog lika gärna sluta med det som att byta ut det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

funderat på det, men gillar inte snus. kan nog lika gärna sluta med det som att byta ut det

Testat nikotintuggummi/plåster då?


   
SvaraCitera