Aviseringar
Rensa alla

Jag ville bara säga..


Ämnesstartare

Jag skapade en tråd, "Vem tror du att du komma rösta på 2010" och jag skrev att jag funderar på att rösta på SD för att jag trodde att deras politik var bra, och att dem skulle hjälpa till att få invandrarna som inte är inne i samhället skulle bli det och blablabla.. Men jag hade inte riktigt läst på deras politik förren nu. Och jag har bara en sak att säga, jag ska INTE rösta på dem (Och ingen borde göra det heller). Det är klart och tydligt att de inte är invandrar vänliga överhuvudtaget, och de tänker inte göra det bästa för Sverige och invandrarna här utan det "bästa" för "Deras" Sverige, och i deras ögon är Sverige bäst utan invandrarna. Det är Bs.

Och inte bara det. hela deras synsätt på hur Sverige ska vara är extremt, dem vill begränsa mänskilga rättigheterna som t.ex homosexuella ska inte få gifta sig m.m.

Ett citat ifrån deras hemsida: "Sverige är ett sjukt samhälle, därför att medborgarna inte trivs. Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten, får bort drogerna och ger de sjuka livslusten åter"

Menar dem allvar eller? De enda som är sjuka är dem..

"Det mångkulturella samhällsexperimentet kostar oss varje år enorma pengar och det är bara sverigedemokraterna som ifrågasätter om det är rimligt"

Där kom deras riktiga färger fram, dem ÄR rasister.

Jag ska iaf rösta på det parti som har de bästa lösningen till finanskrisen, för vi behöver jobb!!

Nästa år kommer det vara en halv miljon arbetslösa [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

mycket bra, ett steg framåt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj vilken lång text du skrev
min åsikt är att den var lite skev

men jag ser var du kommer ifrån
dränk inte mig i ån

den nuvarande krisen
slaktar grisen
i en värld av vegetarianer
häng inte i lianer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att väldigt få som tänker rösta på SD egentligen har kolla på partiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att du ska rösta på Piratpartiet [smile]


   
SvaraCitera

smart tjej!!!

Nintendo:

Jag tycker att du ska rösta på Piratpartiet [smile]

ännu smartare tjej!!!!!!![bigsmile][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jag tror att väldigt få som tänker rösta på SD egentligen har kolla på partiet.

Det tror jag också. Nu när jag är mer insatt i hur deras politik funkar och vad för åsikter dem har, så har jag insett att jag hade en helt annan uppfattning om dem förut.

Nintendo:

Jag tycker att du ska rösta på Piratpartiet

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Jag ska iaf rösta på det parti som har de bästa lösningen till finanskrisen, för vi behöver jobb!!

Vilket parti är det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Vilket parti är det då?

Vi får väl se 2010 ..

edit: hurså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

​Sd intervju av facket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

ännu smartare tjej!!!!!!![bigsmile][love][love][love]

Stod faktiskt och delade ut flygblad i gbg för någon dag sedan [cute]

Pepparkaksgubbe:

Varför?

För att vi tar upp de mest relevanta frågorna just nu - integritet och rättssäkerhet. Du kan i alla fall rösta på oss i EU valet [smile]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Stod faktiskt och delade ut flygblad i gbg för någon dag sedan [cute]

bra där [y]

jag ska rösta i euvalet men vet inte hur man ska göra. men tidningarna kommer väl skriva om det när det väl närmar sig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Vi får väl se 2010

Vad tror du kommer att skilja partierna åt om ett år som inte redan skiljer dem åt i dag?

Pepparkaksgubbe:

edit: hurså?

Det är väl klart att man blir intresserad av vilket parti det skulle vara då jag utgår från att många svenskar inte skulle ha något emot att få bort finanskrisen? Själv tror jag att det Liberala Partiet är de som bäst skulle lösa finanskrisen då det är det mig veterligen enda partiet i Sverige som vill avskaffa alla de saker som orsakade den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

men tidningarna kommer väl skriva om det när det väl närmar sig..

Det är mindre än två månader kvar, det måste man väl ändå kalla för att "valet närmar sig"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Vad tror du kommer att skilja partierna åt om ett år som inte redan skiljer dem åt i dag?

De kommer ha utvecklat sina åsikter och sina planer till dess.

Jakob_E:

Det är väl klart att man blir intresserad av vilket parti det skulle vara då jag utgår från att många svenskar inte skulle ha något emot att få bort finanskrisen?

Hoppas att många röstar på det partiet som har den bästa lösningen till det då ist för partier som Sd och Nd.

Jakob_E:

Själv tror jag att det Liberala Partiet är de som bäst skulle lösa finanskrisen då det är det mig veterligen enda partiet i Sverige som vill avskaffa alla de saker som orsakade den.

Avskaffa saker som?


   
SvaraCitera