Aviseringar
Rensa alla

Jailbreak ipod touch


Ämnesstartare

Hej! Jag tänkte jailbreaka min ipod touch 32 gb 3 generationen. Är jailbreak olagligt, förlorar jag försäkringen.Vilken jailbreaksida är bäst?


   
Citera
Åtta

Du bryter mot användaravtalet, om inte annat. Och ja, om du har någon typ av garanti så gäller den inte efter att du jailbreakat. Vad gäller försäkring så vet jag faktiskt inte. Om den blir överkörd av en bil så känns det ju tämligen irrelevant huruvida du hade jailbreakat eller inte, men jag är tveksam till huruvida försäkringsbolagen är så logiska av sig.


   
SvaraCitera

tror att försäkringen slutar att gälla om du göre


   
SvaraCitera

Green Poison är väl lättaste programmet just nu. Har inte haft koll om det kommit något nytt. Olagligt? njae, Ja det bryter mot nån lag, typ DMCA lagen lr nåttt sånt. Men Apple kan iaf inte göra något åt det. Däremot att ladda ned saker till den pirat är fullt olagligt. Sen att man bryter mot användaravtalen, Visst fine det är upp till dig. Jag kör jailbreak. och har gjort sen dag 1.
Försäkringen kan inte påverka.(vad jag vet) sålänge du inte pillar fysiskt på telefonen så spelar det ingen roll. Mjukvaran i iphonen går alltid att ladda in igen om den krashar.( om den inte minneskretsarna krashat då)
krashar telefonen för du installerar något 3djeparts program från Cydia. Sätt telefonen i DFU mode och installera om den på nytt via Itunes.

Hoppas jag inte bryter mot någon av UM's regler nu.


   
SvaraCitera
Åtta

Delirium:

Hoppas jag inte bryter mot någon av UM's regler nu.

Det gör du inte.


   
SvaraCitera