Aviseringar
Rensa alla

Jakt på musik


Ämnesstartare

När man mår sådär så man inte kan sätta ord på känslan, när allt är grått, dimmigt, luddigt.

Då när man som bäst behöver musik.

Tips på bra låtar för just detta tillfälle


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera

Vad är du ute efter liksom? Att få bort känslan och ersätta med något annat? Isåfall vad?

Glädje och hopp kan man få genom denna:

EDIT: Ändrade tips då jag inte hittade den andra i bra skick online.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är på jakt efter känsla. väcka det döda inuti. hitta motivation att gå vidare med allt.


   
SvaraCitera

The Shadow:

Jag är på jakt efter känsla. väcka det döda inuti. hitta motivation att gå vidare med allt.

Kapten Röd!


   
SvaraCitera

men shit det är bara musik grabben lugna dej
sök på wikipedia


   
SvaraCitera

Tickstart:

grabben

The Shadow:

F20


   
SvaraCitera

Stringburka:

F20

visste redan, men kan väl va lite extra vänlig emellanåt [blush]


   
SvaraCitera

Dylan's Blood On The Tracks album...


   
SvaraCitera

Suffocate for fuck sake


   
SvaraCitera

internet:

Suffocate for fuck sake

Vad är det dom samplat i den första låten på deras myspace btw?

Lyssnade på dom för ett tag sen, sjukt moody, inget att lyssna på om man vill bå bättre, bra om man mår dåligt på det där sättet där man typ behöver må dåligt... ett tag... öh.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Lyssnade på dom för ett tag sen, sjukt moody, inget att lyssna på om man vill bå bättre, bra om man mår dåligt på det där sättet där man typ behöver må dåligt... ett tag... öh.

Vem behöver må bra när man kan må dåligt?

Vet inte vad de har samplat, men att EPn och albumet kretsar kring två olika historier. EPn om en man som har stelopererat sin rygg och inte kan sitta, utan mest ligga ned och gå begränsade sträckor, och hans ryggvärker och bristande livsmotivation. Albumet handlar om en tjej som försöker ta sitt liv, hamnar på psyket och får diagnos bipolär, fast mycket utförligare.

Sveriges bästa band, synd att de lagt ner.

Annars är Suis La Lune också ett bra tips om man vill må dåligt. Också svenskt.


   
SvaraCitera

morrissey - everyday is like sunday.


   
SvaraCitera

fistforfight:

Dylan's Blood On The Tracks album...

Dylan överhuvudtaget, [y] framför allt Blood on... och Blonde on Blonde & Time Out of Mind

Not Dark Yet


   
SvaraCitera

Maxwinner:

Dylan överhuvudtaget, [y] framför allt Blood on... och Blonde on Blonde & Time Out of Mind

Not Dark Yet

Jaja men skrev bara Blood on... därför att jag själv missbrukar för tillfället...


   
SvaraCitera