Aviseringar
Rensa alla

Jamaica, behöver hjälp


Ämnesstartare

Hej, jo det är såhär.
Att nu håller mina föräldrar faktist på att gå med på att åka till jamaica till vinter.
Alltid har något dragit mig till det landet. Bob Marley, personen som jag älskar mest i hela världen, jag vill till hans hemland. Jag vill också till de turkosa stränderna och rastakulturen.

Men jag har hört att de inte tycker om vita resande speciellt mycket.
Min familj är backpackers vi har rest runt i hela asien och hela syd och central amerika och nu antagligen till jamaica.
Men de tvekar, pga landets oroligheter, och på deras illa tyckande om vita turister, så någon som vet:

Är jamaica lika olämpligt som det låter?

Kan tillägga att jag är 15, min bror är nyss fyllda 12 och sen har jag min mamma och pappa (vi är vana vid att leva mycket enkelt när vi reser)


   
Citera

Jamaica är ett U-land med hög brottslighet och väldigt mycket gäng. Inte sweet sweet rastalove direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Walking:

Jamaica är ett U-land med hög brottslighet och väldigt mycket gäng. Inte sweet sweet rastalove direkt.

Nej jag vet det, men bodde i managua (nicaraguas huvudstad) i 4 veckor, var lite jobbigt sent på kvällarna, men annars, vilket udnerbart land!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qlara:

Men jag har hört att de inte tycker om vita resande speciellt mycket

Kan tänka mig att de inte är så förtjusta i vita turister som kommer dit för att semestra. Men backpackers borde väl inte vara något större problem. En gissning bara.
Annars så

Walking:

hög brottslighet och väldigt mycket gäng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Men backpackers borde väl inte vara något större problem. En gissning bara.

Jo jag hoppas på det!


   
SvaraCitera

hetr du clara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

hetr du clara

Haha nej egentligen heter jag Klara, men jag har valt att skriva mitt namn med Q ända sedan jag var 6 år, varför vet jag inte, men så blev det.


   
SvaraCitera

Har spenderat 3 dagar på Jamaica och tyckte mycket om det. Självklart finns det en baksida men eftersom många lever på turisterna så har de flesta en trevlig attityd mot en.
Men man ska nog passa sig lite vart man går och inte ströva omkring i de värsta kvarteren[no-no] Speciellt inte om man är en blond 15årig svenska[rolleyes]


   
SvaraCitera

Far dit och upplev Babylons våldtäcktsåkomma. Jah praise!


   
SvaraCitera

qlara:

Haha nej egentligen heter jag Klara, men jag har valt att skriva mitt namn med Q ända sedan jag var 6 år, varför vet jag inte, men så blev det.

aa okj


   
SvaraCitera

qlara:

Bob Marley

lyssna på Skatalites ist [no-no]


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera

hipster:

lol

weed


   
SvaraCitera