Aviseringar
Rensa alla

Japan kanske får vad de förtjänar? (inte enligt mig, men ett resonemang)


Ämnesstartare

Nu är jag inte alls någon som tror på högre makter. Men om man tänker på det så är det rätt intressant.

Nostradamus sa en gång i tiden;
hotet 2012 kommer från öst

Nu kanske moder jord ger igen för vad japanerna har orsakat den? Ingen, inte islänningar, norrmän eller någon annan har slaktat våra hav som japanska fiskare har gjort, ingen! Japaner slaktar hajar bara för deras fenor. Detrålar inte för mat utan istället för foder till deras mal-farmar. De förstör havsrev som är viktiga för havens ekosystem. Nu får de kanske igen av moder jord själv?

Jordbävning, tsunami, åter aktiv vulkan och en massa kärnkraftverk som riskerar härdsmältor.... det är väldigt mycket på en och samma gång. Sannolikheten för allt detta lär ha varit vääääääääääldigt låg.


   
Citera

finns värre länder ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

finns värre länder ju

Vilka då? Det jag menade var skador på moder jord och moder jords varelser. Japan lär ligga i topp där.

Jag tvekar på att "någon högre makt" skulle straffa människan för att vi utplånar och dödar oss själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Vilka då? Det jag menade var skador på moder jord och moder jords varelser. Japan lär ligga i topp där.

Tror USA vinner.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Vilka då? Det jag menade var skador på moder jord och moder jords varelser. Japan lär ligga i topp där.

Iofs så har jag ej varit i Japan. Men tycker gärna södra Spanien kan följa med Japan.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Jordbävning, tsunami, åter aktiv vulkan och en massa kärnkraftverk som riskerar härdsmältor.... det är väldigt mycket på en och samma gång. Sannolikheten för allt detta lär ha varit vääääääääääldigt låg.

alla hot förutom härdsmältekärnkraftverket (vilket indirekt beror på det den faktor som de andra beror på) beror väl på samma sak: att kontinentalplattorna rör på sig? (jag är inte jätteinsatt i hur jorden fungerar).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Tror USA vinner.

Inte sett till populationen. Men du har rätt, de har ju också en massa kontinentalplattor som bara ligger och väntar på att flytta sig en aning.

Macktorsken:

Men tycker gärna södra Spanien kan följa med Japan.

Vad sysslar de med för skumraskaffärer där då?[crazy]


   
SvaraCitera

Marmoth:

Vad sysslar de med för skumraskaffärer där då?

Sorterar ingenting. Bilar överallt, bara står och kräks ut en massa avgaser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

beror väl på samma sak: att kontinentalplattorna rör på sig?

Jovisst, men att allt aktiveras på en gång känns lite kryddat och väldigt osannolikt. Hur stora är oddsen att reservkylningen i tre kärnkraftverk ska vägra fungera när den väl behövs?

Vi har även haft översvämningar i Australien och jordbävning på Nya Zeeland. Det är öst som oroar!


   
SvaraCitera

Marmoth:

[USA] har ju också en massa kontinentalplattor som bara ligger och väntar på att flytta sig en aning.

Och kärnkraftverk byggda lite lämpligt precis bredvid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vad hemskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Japan kanske får vad de förtjänar?

ja äntligen får dom små sneögda risknaprarna vad dom förtjänar[mad][crazy]


   
SvaraCitera

okej? du skapar en tråd om att "moder jord" ger igen på japan, men skriver samtidigt att du inte tror det?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

att kontinentalplattorna rör på sig?

Sant, men vulkanen är inte säkert. Subduktion brukar gör så att det blir utbrott, men i Japan tror jag det rör sig om två plattor som glider längs med varrandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aksustik:

Och kärnkraftverk byggda lite lämpligt precis bredvid

Förhoppningsvis ser de över säkerhetssystemen på dessa efter det som hänt nu. Närliggande kraftverk i San Francisco ligger lite pyrt till om plattorna vill flytta sig lite.

Men om vi pratar jordbävning så finns det massor av saker som är farliga. Vattenkraft-dammar kan spricka, Vindkraftverk kan falla rotera iväg sina rotorblad en bra bit. När det gäller naturkatastrofer har vi inget att säga till om egentligen, vare sig det är kärnkraftverk eller en ica-butik som havererar.

isola:

Men vad hemskt.

Vad? 😛


   
SvaraCitera