Aviseringar
Rensa alla

Jar kommit på en sak.


Ämnesstartare

Storchen84:

Att du orkar

Man vänder sig fort [cute]

Storchen84:

Men det som är såååå härligt... Eller jag vet inte, du kanske är homosexuell

Gillar mer fittor än möss [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChibbiBull:

Man vänder sig fort

Va? Vad har att vända sig med saken att göra?[confused]

ChibbiBull:

Gillar mer fittor än möss

Hur begränsad är din kunskap kring slangord/uttryck egentligen?[no-no]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Va? Vad har att vända sig med saken att göra?

Vänjer [cry]

Storchen84:

Hur begränsad är din kunskap kring slangord/uttryck egentligen?

Brukar stoppa in kuken i dem inte sitta å komma på slangord [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChibbiBull:

Vänjer

hahaha jag ser hur snabbt man "vänder" sig, särskilt som du dessutom glömde ett "[" o inte orkade sudda[crazy]

ChibbiBull:

Brukar stoppa in kuken i dem inte sitta å komma på slangord

Du får det o verka som att det är något helt nytt, o som att det är jag som kommit på det[tard]Fast nä, det är gammalt, och det var inte jag som kom på det[no-no] Dold text: även om jag ibland önskar att jag "kommit på" något så välkänt och välanvänt[blush]

[ops]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

hahaha jag ser hur snabbt man "vänder" sig, särskilt som du dessutom glömde ett "[" o inte orkade sudda

Men sitter å tränar dvorak [sad]

Storchen84:

det är gammalt

Blickar enbart frammåt! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChibbiBull:

Men sitter å tränar dvorak

dvowhatnow?

ChibbiBull:

Blickar enbart frammåt!

Ser inte hur det har det har att göra med att vissa slangord/uttryck man hör över åren fastnar och hänger med en under en väldigt lång tid, kanske hela livet ut... Menar du att ingen i din omgivning kallar fitta för "mus"? Eller... det kanske heter "kissemurra" i din omgivning?[bigsmile][bigsmile][y]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

dvowhatnow?

Image

Storchen84:

Eller... det kanske heter "kissemurra" i din omgivning?

Asså jag lyssnar inte heller, enbart penetrerar! [blush]
Varit lite problem på lektioner i skolan å så där men det är min livsfilosofi [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChibbiBull:

dvoapojfpadf

Ok, och syftet med detta är... ?

ChibbiBull:

Asså jag lyssnar inte heller, enbart penetrerar!

Själv tycker jag det är ganska oundvikligt varesig man lyssnar eller ej[confused]

ChibbiBull:

Varit lite problem på lektioner i skolan å så där men det är min livsfilosofi

[sad]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Ok, och syftet med detta är... ?

Bokstäverna sitter i optimerad ordning för det svenska språket så man använder aldrig samma finger till två bokstäver i rad och oftast olika hand varannan gång. Det går mycket snabbare att skriva.

Pluggar till datanörd så ska lära mig ett mer ergonomiskt sätt att använda knapparna på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChibbiBull:

Bokstäverna sitter i optimerad ordning för det svenska språket

Men... Alltså... Det låter jobbigt. Jag menar... det tar ju tid att lära sig. Tycker det är bra som det är. Är lite nyfiken på om du hade kunnat skriva snabbare än mig när du varit "fullärd"... jag pluggar inte till datanörd - jag är självlärd[blush]Hade en period i mitt liv för väldigt många år sedan då allt kretsade kring datorn. Är glad att jag släppt den - jag skriver inte lika snabbt idag som jag gjorde då, men... det räcker ändå långt[y]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

änd

Men om du läser lite om den vanligaq tangentbordslayouten: QWERTY så är den gjord för skrivmaskiner. Den är gjord så att det inte ska gå att skriva så fort att maskinen hänger sig.

Men nu när borden inte är mekaniska finns det ingen risk för det [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChibbiBull:

Men nu när borden inte är mekaniska finns det ingen risk för det

Ser ändå inte meningen... vad skriver man? 2-3 sekunder snabbare om man räknar på det sättet? Meh[zzz]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Ser ändå inte meningen... vad skriver man? 2-3 sekunder snabbare om man räknar på det sättet? Meh[zzz]

Asså det är främst för komfort, man flyttar inte fingrarna speciellt mycket.

Skriver du en timme med hög hastighet på QWERTY, det vanligaste, så flyttar du fingrarna drygt 25km. På samma tid och samma textlängt flyttar du bara fingrarna dryg 1,5km om du använder DVORAK. Ganska stor skillnad [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChibbiBull:

25km

ChibbiBull:

1,5km

hahahahah gillar jämförelsen[bigsmile]

ChibbiBull:

Asså det är främst för komfort

Defenitivt inte värt det... trivs bra med komforten på qwerty. Det är inte värt att typ börja om på noll (titta på tangentbordet när man skriver, sakta lära sig) o ta sig till dit man är med qwerty på vem vet hur lång tid bara för lite komfort. Nej du, jag tror hellre jag unnar mig komfort på annat sätt, som en ny hästens-säng eller liknande[zzz]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

hahahahah gillar jämförelsen

Ja men fatta vad man sparar på lederna om man sitter å trycker 8-17 varje dag [cute]

Storchen84:

na

Tog typ en månad, nu skriver jag lika fort som med QWERTY men blir fel lite oftare, men det är ju bara fortsätta till det sitter.

Du har ju kanske lite svårt att jämföra komforten eftersom du inte kan båda [cute] Det är en klar skillnad, händerna sitter absolut helt still och fingrarna rör sig jämt fördelat. Passar givetvis inte alla, men jag älskart


   
SvaraCitera