Aviseringar
Rensa alla

JBL Spot eller Harman Kardon SoundSticks II


Ämnesstartare

Jag har velat och velat, jag vet inte vilken som är bäst!
Båda verkar jätte bra, Spot är snyggare och smidigare, soundstick har jag hört för bra saker om som överväger valet men ändå.

Det skiljer 500, och båda är 2.1 system! Hjälp?
Någon som vet? Spot systemet har 6 watt på vardera satellit, och soundstick har 10 watt vardera satellit. Dock spelar man aldrig så högt för att uppnå dessa wattegenskaper.

Skulle uppskatta självupplevelser, eller om ni t.o.m har någon av dessa!

Tack i förhand:)


   
Citera
Ämnesetiketter

prinsfarid:

Harman Kardon

Grymmast och så är det ett grymt märke.
Om du inte planerar att köpa en riktig stereoutrustning någon gång - då kan du spara in de femhundra spännen.
Hur lyssnar du? Bara lite datoranvändning eller all din film och musik?
Femhundra är i det här fallet 50% högre pris - det är ganska mycket om man ser det på det sättet.

Köp dem du känner mest för helt enkelt!
Strunta i siffror och priser - gå på känsla.

prinsfarid:

Spot systemet har 6 watt på vardera satellit, och soundstick har 10 watt vardera satellit. Dock spelar man aldrig så högt för att uppnå dessa wattegenskaper.

Man jämför inte wattalet. Det är helt irrelevant.


   
SvaraCitera

Om man ska jämföra något så skulle jag jämföra
Ett element i varje högtalare för JBL - fyra för HK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hur lyssnar du? Bara lite datoranvändning eller all din film och musik?

Jag vill ha för musikanvändning. Ja, skulle vilja ha en stereo egentligen, men jag hittar ingen bra med cd-spelare och usb-ingång.
Så, därför satsar jag på något 2.1 system.


   
SvaraCitera

prinsfarid:

musikanvändning

Jag hade kört på HK. De gör bra grejer! Tror verkligen på det där med fyra element istället för ett.

prinsfarid:

stereo egentligen

Det ​finns väldigt bra men liten annan prisklass då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det ​finns väldigt bra men liten annan prisklass då...

Mhmmm billig, haha!
Kanske dags att lägga undan lite pengar vart eftersom, skulle nog satsa på stereo i alla fall.

En annan fråga angående stereos då, datorhögtalare har ju en subwoofer, som spelar dunket av bas... Har stereos en sådan också? Eller måste man köpa extern? För jag vill verkligen ha en sådan, festmusik låter så jävla kul då haha.


   
SvaraCitera

prinsfarid:

Har stereos en sådan också?

Jag kör med golvhögtalare (inte sådana på bilden). Då får jag "bra" bas men inte det där "dunka dunka".

Men om du vill ha det kan du köpa ett par stativhögtalare och sedan en bas till det.

Ett par datorhögtalare är så små och kan aldrig fylla ett rum på samma sätt som ett par riktiga och det måste inte bli så dyrt som det bli när man kollar på hifi-klubben.
Det finns billigare affärer och mycket begagnat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men om du vill ha det kan du köpa ett par stativhögtalare och sedan en bas till det.

Oj oj oj! Det dr såg ljuvligt ut! 2 stativhögtalare och en bas blir det nog!
Men det är den där jävla mediaspelaren som kostar en förmögenhet!

Jag menar, 3000+ för en dvd-look-alike sak som spelar cd-skivorna och kanske har usb-uttag bör väl kosta minst. 🙁


   
SvaraCitera

prinsfarid:

Jag menar, 3000+ för en dvd-look-alike sak som spelar cd-skivorna och kanske har usb-uttag bör väl kosta minst. 🙁

Denon gör riktiga grejor!
Men varför CD-spelare? Kan du inte köra det genom datorn? Samma sak med USB-grej.
Om du kan skippa dem så kan du nöja dig med en vanlig förstärkare.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera