Aviseringar
Rensa alla

Jeanstips-tråden


Ämnesstartare

Jag behöver köpa vettiga jeans. Bra jeans som inte blir för stora i midjan och över knäna när man använt dem en timme, som passar överallt, och som inte kostar skjortan.

Hittar i princip aldrig jeans som sitter bra pga är aningen oproportionerlig (som tjej får man tydligen inte ha relativt stora ben i förhållande till ens höfter och midja) så om någon utav er tycker att det låter bekant eller har sett mig irl osv kan ni ju få berätta var ni köper era jeans.

Ni andra kan bara tipsa om bra jeansmärken eller affärer i största allmänhet.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

köper aldrig längre, är trött på att de aldrig passar. använder klänning/kjol istället. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar cheap monday, har tre-fyra par jag haft hur länge som helst och trivs med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Jag gillar cheap monday, har tre-fyra par jag haft hur länge som helst och trivs med. 

tycker de får rumpan att se weird ur
sally-byxor är bra. även filippa k (jävligt dyra men ackkkk vad snygga


   
SvaraCitera

Gillar Dr Denim, de är stretchiga och bekväma. Aldrig upplevt att passformen blivit konstig heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Levi's, diesel, akne och nudie har genomgående nice kvalitet på sina jeans, tycker jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dr Demin är bra, men gillar också JCs egna märke 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
köper aldrig längre, är trött på att de aldrig passar. använder klänning/kjol istället. 

Nej det är skitjobbigt. Använder också kjol eller klänning väldigt ofta, eller shorts och strumpbyxor, men jag gillar att ha byxor på mig också.

FruLiten:
Jag gillar cheap monday, har tre-fyra par jag haft hur länge som helst och trivs med. 

Kostar inte de väldans mycket? Ska kolla upp dem ändå!

kukoxo:

tycker de får rumpan att se weird ur
sally-byxor är bra. även filippa k (jävligt dyra men ackkkk vad snygga

Verkar bara finnas på internet 🙁

terrormat:
Gillar Dr Denim, de är stretchiga och bekväma. Aldrig upplevt att passformen blivit konstig heller.

Har de jeans också då? Är inte jätteförtjust i såna där "jeggings".

adhoc:
Levi's, diesel, akne och nudie har genomgående nice kvalitet på sina jeans, tycker jag. 

Hm, kanske inte har något annat val än att betala lite mer då om jag vill ha byxor som håller och sitter ordentligt, tack!

cuzIcan:
Dr Demin är bra, men gillar också JCs egna märke 🙂 

Mm, jag ska kika på JC.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

second hand, för man anar inte vad som finns, så allt kan finnas, har hittat massor perfekta plagg där till stöldpris


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby: Mm, jag ska kika på JC.

på rean brukar jeansen kosta 150 kr Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:
second hand, för man anar inte vad som finns, så allt kan finnas, har hittat massor perfekta plagg där till stöldpris

´åååh vill också  ha roliga second hands här. gillar tavlor böcker och kläder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:
second hand, för man anar inte vad som finns, så allt kan finnas, har hittat massor perfekta plagg där till stöldpris

Men jag har rätt dålig uppfattning om min kropp så jag ser inte riktigt om ett par byxor kommer passa eller inte, har försökt kika runt lite faktiskt, men inte hittat något än så länge. Får träna upp mitt second-hand-öga.


   
SvaraCitera
KSENIA

MINA BÄSTA JEANS KOMMER FRÅN HM OCH HAR ALLA KOSTAT 99 KR LR 199 KR. FRÅN DIVIDED-AVDELNINGEN FIFAN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby:
Jag behöver köpa vettiga jeans. Bra jeans som inte blir för stora i midjan och över knäna när man använt dem en timme, som passar överallt, och som inte kostar skjortan.

Hittar i princip aldrig jeans som sitter bra pga är aningen oproportionerlig (som tjej får man tydligen inte ha relativt stora ben i förhållande till ens höfter och midja) så om någon utav er tycker att det låter bekant eller har sett mig irl osv kan ni ju få berätta var ni köper era jeans.

Ni andra kan bara tipsa om bra jeansmärken eller affärer i största allmänhet.

Innan jag slutade handla på hm så brukade jag köpa jeans där, sämre kvalité men bra passform och man behövde inte tvätta de så ofta för att de skulle förbli tajta... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

´åååh vill också  ha roliga second hands här. gillar tavlor böcker och kläder

starta en! en liten, det går ju runt bra, allt som kommer in är ju grattis, ba det finns nån billig plats att ha det, o så får gå igenom allt först o välja grejer gratis, mycket smidigt

nöbby:

Men jag har rätt dålig uppfattning om min kropp så jag ser inte riktigt om ett par byxor kommer passa eller inte, har försökt kika runt lite faktiskt, men inte hittat något än så länge. Får träna upp mitt second-hand-öga.

mh bra att träna upp o så rukar det alltid finnas provrum


   
SvaraCitera