Aviseringar
Rensa alla

Jeanstips-tråden


Ämnesstartare

Jag köper mina jeans på Jack & Jones allt som oftast, gillar inte för tighta jeans och med stora fickor. Rullar ögonen


   
SvaraCitera
höna

Gillar monkis högmidjade förutom ayy de svarta bleks. Och de  töjer sig så man får köpa en lite för liten storlek. Har inte testat deras med normal midja. De kostar 3 eller 400. Ska på jeansjakt på onsdag eller fredag å kan årerkomma om jag hittade några shyssta!


   
SvaraCitera
höna

Jag har också svårt att hitta jeans som är lagom i midjan. Mina höfter är liksom fyrkantiga typ och har rätt stor röv å ben o förhållande till midjab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose:

Innan jag slutade handla på hm så brukade jag köpa jeans där, sämre kvalité men bra passform och man behövde inte tvätta de så ofta för att de skulle förbli tajta... 

Ja jag hade ett par jeans därifrån förut, de var faktiskt helt okej ändå, men har inte hittat några där nyligen.

ooaooetsraoouevuooae: mh bra att träna upp o så rukar det alltid finnas provrum

PRecis! Men det är så jobbigt att prova kläder som inte passar.

höna: . Och de  töjer sig så man får köpa en lite för liten storlek. Har inte testat deras med normal midja. De kostar 3 eller 400. Ska på jeansjakt på onsdag eller fredag å kan årerkomma om jag hittade några shyssta!

Mm det har jag också upplevt. Har ett par därifrån som sitter så himla bra precis när de är nytvättade men under dagen blir de bara slappare och slappare och tillslut sitter de inte alls lika fint längre.

Ja gör det!!

höna:
Jag har också svårt att hitta jeans som är lagom i midjan. Mina höfter är liksom fyrkantiga typ och har rätt stor röv å ben o förhållande till midjab

Jaaaa just precis sååå arrhghghgrhg det är inte fel på miggg!

Vilket jag inte trodde iofs men det känns ju nästan som det när man står där i provrummet.


   
SvaraCitera
höna

nöbby:

Mm det har jag också upplevt. Har ett par därifrån som sitter så himla bra precis när de är nytvättade men under dagen blir de bara slappare och slappare och tillslut sitter de inte alls lika fint längre.

Ja gör det!!

Jaaaa just precis sååå arrhghghgrhg det är inte fel på miggg!

Vilket jag inte trodde iofs men det känns ju nästan som det när man står där i provrummet.

Jaa 🙁 acne är mit favoriymärke men de kostar 1200 typ.......
Det är fel på oss isf!! Önskar att jeans inte bara var gjorde för typ en kroppstyp... så jobbigt å prova jeans också typ jibbigaste saken att prova säkert därför det är svårt å hitta bra också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

Jaa 🙁 acne är mit favoriymärke men de kostar 1200 typ.......
Det är fel på oss isf!! Önskar att jeans inte bara var gjorde för typ en kroppstyp... så jobbigt å prova jeans också typ jibbigaste saken att prova säkert därför det är svårt å hitta bra också

Mm, har knappt råd att tänka på så dyra märken hehe.

Ja! Har för mig att levi's hade en variant förut som kom i tre olika modeller där en passade folk med större rumpa/höfter, en passade folk med större lår och en passade folk med lite större vader. Testade dem aldrig pga dyra men det är ju hemskt smart iaf.


   
SvaraCitera
höna

nöbby:

Mm, har knappt råd att tänka på så dyra märken hehe.

Ja! Har för mig att levi's hade en variant förut som kom i tre olika modeller där en passade folk med större rumpa/höfter, en passade folk med större lår och en passade folk med lite större vader. Testade dem aldrig pga dyra men det är ju hemskt smart iaf.

Jaa jag vet vilka du menar! Gillsr dock ej när det är massa grejer på fickorna å sådär. Vill helst bara ha som de är lix


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

Jaa jag vet vilka du menar! Gillsr dock ej när det är massa grejer på fickorna å sådär. Vill helst bara ha som de är lix

Mm de ska vara enkla och inte dra till sig så mycket uppmärksamhet. Vill jag ha jeans som syns och är detaljrika köper jag mönstrade jeans liksom.


   
SvaraCitera
höna

nöbby:

Mm de ska vara enkla och inte dra till sig så mycket uppmärksamhet. Vill jag ha jeans som syns och är detaljrika köper jag mönstrade jeans liksom.

Precis så! Huvudsaken är att de sitter bra


   
SvaraCitera

nöbby:
Jag behöver köpa vettiga jeans. Bra jeans som inte blir för stora i midjan och över knäna när man använt dem en timme, som passar överallt, och som inte kostar skjortan.

Hittar i princip aldrig jeans som sitter bra pga är aningen oproportionerlig (som tjej får man tydligen inte ha relativt stora ben i förhållande till ens höfter och midja) så om någon utav er tycker att det låter bekant eller har sett mig irl osv kan ni ju få berätta var ni köper era jeans.

Ni andra kan bara tipsa om bra jeansmärken eller affärer i största allmänhet.

Brukar också ha svårt för att hitta jeans, men mina senaste köpte jag faktiskt från ICA Maxi och de är hur sköna som helst! Tror jag betalade runt 200 spänn. Tidigare har jag betalat minst det dubbla och handlat på någon jeansaffär, men jag gillar faktiskt dessa från Maxi mest. Enda nackdelen med dem är att de tappade färg och blev bleka rätt fort, men själva passformen är samma som när jag köpte dem Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Almiora:

Brukar också ha svårt för att hitta jeans, men mina senaste köpte jag faktiskt från ICA Maxi och de är hur sköna som helst! Tror jag betalade runt 200 spänn. Tidigare har jag betalat minst det dubbla och handlat på någon jeansaffär, men jag gillar faktiskt dessa från Maxi mest. Enda nackdelen med dem är att de tappade färg och blev bleka rätt fort, men själva passformen är samma som när jag köpte dem Glad

Haha, jag har faktiskt funderat på att prova några såna jeans, man vet ju aldrig. Får ta och göra det nästa gång jag har möjlighet då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dr.Denim och några av Levi's jeansmodeller passar jättebra för dom med breda höfter och en stor rumpa mm. Inte jättedyra heller! I princip de enda jeansmärke som passar min kropp. Please Jeans är också jättesköna och kroppsnära dock är priset högt, närmre 2 papp. Lycka till iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Levi's' modell 519 skulle nog passa, även Diesels Darron-modell är nice. Dock är priset på dem lite saftigt, 999 för den första och 1199 för den andra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: Levi's

Tycker att närmare 1000:- är rätt dyrt :(, men tack!


   
SvaraCitera

nöbby:

Haha, jag har faktiskt funderat på att prova några såna jeans, man vet ju aldrig. Får ta och göra det nästa gång jag har möjlighet då!

Ja gör det, alltid värt att testa! Jag har även köpt några jeans från Cassels och deras egna märke Isolde. De har varit helt okej de också! 


   
SvaraCitera