Aviseringar
Rensa alla

Jeansvästar och jeansjackor


Ämnesstartare

Var finner man egentligen det? Såg att det fanns på Gina Tricot förut, men det verkar inte finnas längre.. Såg även på weekday idag när jag var där, men där fanns det bara i storlek M och L [sad]

Och när jag säger jeansväst så menar jag inte en vanlig väst i jeanstyg, utan en jeansjacka med avklippta ärmar. Men det fattade nog det flesta.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

åhh fyfan va det är fult med jeansjackor.... förlåt, va bara tvungen att säga det [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

åhh fyfan va det är fult med jeansjackor.... förlåt, va bara tvungen att säga det [blush]

Håller inte med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Håller inte med dig.

Det behöver du inte göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har typ 3 jeansjackor jag köpt på second hand. Bara att klippa av armarna på en sån så har du en jeansväst. Förstår inte varför man ska betala så mycket för sånt man kan fixa för femtilappen.


   
SvaraCitera

prova på secondhand, i olika affärer. beror på vart du bor också?? det brukar vara asbra secondhand i mindre städer är min erfarenhet. men annars mammas eller pappas gamla kläder, sedan finns ju symaskin och sax om man vill göra om lite[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Jag har typ 3 jeansjackor jag köpt på second hand. Bara att klippa av armarna på en sån så har du en jeansväst. Förstår inte varför man ska betala så mycket för sånt man kan fixa för femtilappen.

Soft, får leta reda på en second hand butik då [y]

yesyesknark:

prova på secondhand, i olika affärer. beror på vart du bor också?? det brukar vara asbra secondhand i mindre städer är min erfarenhet. men annars mammas eller pappas gamla kläder, sedan finns ju symaskin och sax om man vill göra om lite[smile]

Well, jag är ju i Stockholm nu så det borde väl finnas någon second hand med en jeansjacka i? [smile]


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Well, jag är ju i Stockholm nu så det borde väl finnas någon second hand med en jeansjacka i?

hmm joo kanske. jag har iallafall inte hittat något alls nästan i secondhand i sthlm, känns som de i city är ganska urplockade, alla går ju liksom dit. men ett försök är det verkligen värt om man har lite tur också!!! flanellskjorta är ju grymt snyggt, jeansskjorta med 🙂 fast det är inte många som har det. det är lite synd faktiskt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Soft, får leta reda på en second hand butik då

smörgåsbord:

Well, jag är ju i Stockholm nu så det borde väl finnas någon second hand med en jeansjacka i?

Stadsmissionen i SoFo (skånegatan), Myrorna (götgatan), Emmaus (götgatan), Beyond Retro (Åsögatan), finns massor. På Weekday på både Götgatan och Drottninggatan har de också second hand och i förorterna finns det massor med loppisar. Finns en riktigt stor och bra loppis i vårberg bl.a.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

hmm joo kanske. jag har iallafall inte hittat något alls nästan i secondhand i sthlm, känns som de i city är ganska urplockade, alla går ju liksom dit. men ett försök är det verkligen värt om man har lite tur också!!! flanellskjorta är ju grymt snyggt, jeansskjorta med 🙂 fast det är inte många som har det. det är lite synd faktiskt[sad]

Hur många kan egentligen leta efter samma sak? [sad] Men som sagt, det är värt ett försök.

Sara Har Kiwi:

Stadsmissionen i SoFo (skånegatan), Myrorna (götgatan), Emmaus (götgatan), Beyond Retro (Åsögatan), finns massor. På Weekday på både Götgatan och Drottninggatan har de också second hand och i förorterna finns det massor med loppisar. Finns en riktigt stor och bra loppis i vårberg bl.a.

Oj, tusen tack! Ska ut och leta [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Oj, tusen tack! Ska ut och leta

No probs!


   
SvaraCitera
Vision

Jeansväst finns på Monki också [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Jeansväst finns på Monki också

Soft, ska kolla upp [y]


   
SvaraCitera
Vision

smörgåsbord:

Soft, ska kolla upp [y]

mm, du kan kolla på deras hemsida: www.monkigirl.com tror jag att den hette [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda gången man kommer undan med att bära jeansjacka är som turbojugend, och även då är det sjukt fult.


   
SvaraCitera