Aviseringar
Rensa alla

Jehovas vittne som kompis och jag är själv homosexuell


Ämnesstartare

Ja det är så att jag nyligen kom ut som homosexell till min kompis som jag har varit med i 4 år. Hon är alltså ett jehovas vittne ska jag fortfarande vara kompis med henne eftersom jehovas tycker inte om homosexuella egentligen?


   
Citera

Hur reagerade hon då? Det bestämmer du.

Har hon sökt sig själv till sekten eller är hon uppfostrad med sådana värderingar?


   
SvaraCitera

Det beror ju på vad hon personligen tycker om det


   
SvaraCitera

Jehovas vittnen kan försöka här, öppnar inte ens dörren för dom, inte svårt att se att de är dom heller, roligast är ju att stå precis innanför dörren o bara skita i att öppna


   
SvaraCitera

Ifall du slutar att vara vän med henne så är ju du den som gör fel. Vad är problemet om hon inte bryr sig?


   
SvaraCitera

Det är olika mellan vittne och vittne, så att säga. En del är hårdare än andra. 


   
SvaraCitera

Om du tror att hon ser på dig annorlunda eller gillar dig mindre pga den du är ska du definitivt bryta kontakten. precis som hon har rätt till sin religionsfrihet så har du rätt till att vara homosexuell, det är ingenting en väljer att vara, en borde acceptera sina vänner för de dem är som person, inte pga religion, sexualitet, kön elr annan identitet osv. 

Ett annat tips är att fråga henne om hon ser på dig annorlunda. Att fråga funkar alltid bäst


   
SvaraCitera