Aviseringar
Rensa alla

Jehovas Vittnen - frågor om homosexualitet


Åtta

detberorpå:

Anser du att homosexualitet är fel?

Nej.

detberorpå:

Äh, det struntar jag i

GTFO.

detberorpå:

det är minst lika dåligt argument att säga att homosexualitet är fel för att Gud sagt si & så.

Ja. Men två fel gör väl knappast ett rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

GTFO.

Förstår inte den där förkortningen[sad]

Åtta:

Ja. Men två fel gör väl knappast ett rätt?

Va?[shake]
Alltså:
"Forskarna kunde då se att högra hjärnhalvan var något större hos heterosexuella män och homosexuella kvinnor, medan hjärnhalvorna hos heterosexuella kvinnor och homosexuella män var lika stora. Det fanns också motsvarande skillnader respektive likheter hos den del av hjärnan som kallas amygdala. Den nu publicerade studien bekräftar tidigare forskningsresultat av liknande karaktär. "
Jag ville ha en fråga besvarad inte bli ifrågasatt om något jag själv inte vet så mycket om. Shit, ba för jag sprider något jag hört betyder det väl fan inte att jag sagt att det är rätt?[tired]


   
SvaraCitera
nrg89

detberorpå:

Är inte helt säker om jag ska vara ärlig, men det är ett bra motargument när någon förolämpar homosexuella.. Läste något på internet om en forskning kring homopersoner och där stod det klart och tydligt, t.o.m. en bild visades, om varför en del är homosexuella. Tycker det låter rimligt[crazy]

Oh ja, den accepterade modellen är att homosexualitet är genetiskt, och att det är naturligt är det inget snack om. Det är bara att övertyga de religiösa om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Shit, ba för jag sprider något jag hört betyder det väl fan inte att jag sagt att det är rätt?[tired]

Annars skulle du aldrig ha använt det som ett 'argument'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karaktär:

Så min hjärnhalva är formad som en kuk?

Med närmare eftertanke kan du ha rätt till viss del.. Hjärnan är lätt att forma så den kan ju ändras med åren men det finns många barn som beter sig homosexuellt[crazy]..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Annars skulle du aldrig ha använt det som ett 'argument'.

Jo, för jag tror på det[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

Det är bara att övertyga de religiösa om det.

Jo, med hjälp av forskning..
Bra att du tror på det[y][smile] & tack för sidan[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

att jag sagt att det är rätt?[tired]

Du säger emot dig själv.

detberorpå:

Jo, för jag tror på det[bigsmile]


   
SvaraCitera
Åtta

detberorpå:

Shit, ba för jag sprider något jag hört betyder det väl fan inte att jag sagt att det är rätt?[tired]

Jo. Du skrev:

detberorpå:

Nej, homosexuelitet har med hjärnan att göra. Ena hjärnhalvan är formad som det motsatta könet.

detberorpå:

Jag ville ha en fråga besvarad inte bli ifrågasatt om något jag själv inte vet så mycket om

Då ska du inte göra ett påstående du inte kan backa upp.

detberorpå:

Alltså:

DN...? Snälla. De summerar en forskningsinsats utan redovisning av någon sorts data ö.h.t. Om du ska citera en sekundär källa (även om det där snarare var en tredjehandskälla) så bör du åtminstone välja en som redovisar sina källor.

detberorpå:

Jag ville ha en fråga besvarad

Din fråga förutsätter att homosexualitet är någonting som är biologiskt betingat - någonting som på intet sätt är bevisat. Då är det svårt att besvara frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Jo, med hjälp av forskning..
Bra att du tror på det[y][smile] & tack för sidan[crazy]

Om de har större hjärnhalva så gör det ju deras hjärna onormal då den är större än det 'normala' snittet vilket i sig gör homosexualitet onormalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Du säger emot dig själv.

Jag har väl fortfarande inte påstått att teorin är RÄTT?[crazy] Tycker den låter rimlig bara men jag har ju inte forskat om det? Även om jag skulle påstå att hjärnorna, exempelvis, ser annorlunda ut har jag inte bevisat att den teorin är Rätt så det spelar ingen större roll vad jag säger så oroa dig inte över att hela världen kommer bli homosexuella[smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Srbija:

Om de har större hjärnhalva så gör det ju deras hjärna onormal då den är större än det 'normala' snittet vilket i sig gör homosexualitet onormalt.

Jo, det var det jag menade med Handikapp[tired]
Men alla ser olika ut på alla ställen, det gäller att acceptera liksom..
Man syndar inte för att man utför sexuella handlingar innan äktenskapet eller om man ens har sex med en person utav samma kön, det är det jag försöker komma fram till..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Jag har väl fortfarande inte påstått att teorin är RÄTT?[crazy]

Ja, eftersom du använder det som argument?

Förklara för mig; hur är homosexualitet naturligt? Människan skapades inte för att bli det, hur kan det då vara naturligt?


   
SvaraCitera
nrg89

Åtta:

Din fråga förutsätter att homosexualitet är någonting som är biologiskt betingat - någonting som på intet sätt är bevisat. Då är det svårt att besvara frågan.

Jag tror inte heller det har att göra med hjärnhalvorna, då det låter långsökt och kräver bevis i sådana fall, men det finns definitivt kopplingar och belägg​​ för att det är genetiskt, men det är inte en bevisad teori. Men definitivt nog för att skjuta ner att homosexualitet absolut säkert inte är naturligt, som de religiösa påstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Men alla ser olika ut på alla ställen, det gäller att acceptera liksom..

Jag har inte sagt att jag inte accepterar homosexualitet?

Jag förstår inte vad det är du försöker komma fram till genom att säga att det är djurens instinkter för att sedan säga att det är ett handikapp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

DN...? Snälla. De summerar en forskningsinsats utan redovisning av någon sorts data ö.h.t. Om du ska citera en sekundär källa (även om det där snarare var en tredjehandskälla) så bör du åtminstone välja en som redovisar sina källor.

OK, DN skriver inte alltid sanning det har jag lärt mig på SO lektionerna men jag förklarade ganska tydligt att jag hade fått den grundläggande infon från en annan sida[smile]
Och jag har fortfarande inte sagt att forskningen ÄR sann..

Åtta:

Då ska du inte göra ett påstående du inte kan backa upp.

Förlåt då[tired]

Åtta:

Jo. Du skrev:

Är jag den första och sista som skrver fel eller?[smile]

Åtta:

Din fråga förutsätter att homosexualitet är någonting som är biologiskt betingat - någonting som på intet sätt är bevisat. Då är det svårt att besvara frågan.

Är du en av Jehovas Vittnen? Min fråga riktar sig mot religiösa inom den sekten/organisationen (call it whatever you want) och varför det är fel och vem som skadas av detta...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Srbija:

Jag förstår inte vad det är du försöker komma fram till genom att säga att det är djurens instinkter för att sedan säga att det är ett handikapp.

Aldrig påstått att det ÄR ett handikapp och instinkter som inte skadar någon annan är naturliga tycker jag.
Jag är medveten om att jag ofta, för ofta faktsikt, säger emot mig själv men det beror väl på att jag har väldigt lätt för att sätta mig in i båda sidorna av en argumentation vilket gör mig ganska förvirrad[sad]


   
SvaraCitera