Aviseringar
Rensa alla

Jensen Gymnasium


Ämnesstartare

Hej, Tänkte söka till Jensen Gymnasium i GBG (naturvet.) Någon som vet om det är bra där, eller hur det är i Jensen i andra städer osv. eller oxå tänkte söka dit [cute]


   
Citera

Har många bekanta och kompisar på Jensen-skolorna i Sthlm. Vad exakt menar du "hur det är" på Jensen? Det är halvdagar, mkt snack om "mental träning för individen" och koncentrationsläsning av kurserna, vad mer vill du veta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heheh, undrar typ om jag borde börja där eller om det är dåligt, vad tycker dina kompisar om skolan, gillar de den? vad är det som är negativt med skolan osv [wink]


   
SvaraCitera

De har en äcklig reklam.


   
SvaraCitera
elinc

jag ska börja på jensen östra här i sthlm. 🙂
Min syrra går ut trean på jensen södra nu i sommar och hon gillade skolan, men var sjukt trött på att inte ha någon matsal och har under sina 3 år förätit sig på pasta. Men hennes matlagnings-skills har ju blivit märkbart bättre...


   
SvaraCitera

thestyle:

heheh, undrar typ om jag borde börja där eller om det är dåligt, vad tycker dina kompisar om skolan, gillar de den? vad är det som är negativt med skolan osv

Weell... beror ju på hur du är som person, men det går ju en hel del fjortisar där som inte tar skolan sådär überüberseriöst. Men iofs, jag jämför ju med VRG. Jämfört med Brännkyrka måste det säkert vara heaven... in seriousness. De flesta är nöjda. De gillar halvdagarna.

[wink]


   
SvaraCitera

Jensen är slappt, även naturvetenskaplig inriktning.


   
SvaraCitera

silhuett:

mkt snack om "mental träning för individen" och koncentrationsläsning

Hahah, vad fan? Jävla flumskola.


   
SvaraCitera

Jensen är nog inget att rekomendera, de skär ner på lärarna och man måste arbeta välidgt självständigt. Kan vara dagar man inte ens behöver gå till skolan, för att man måste plugga själv. För vissa passar det bra, men om du har svårt med disciplinen kan det vara lite svårt även om du inte förstår vissa saker, eftersom du inte komemr ha så mycket hjälp från lärare. I bland annat matte så kan det vara svårt att hänga med. De ger även alldeles för höga betyg, bra i det korta loppet för dig. Men du kommer få det svårare att klara de nationella proven och dina kunskaper kommer inte att räcka till universitetet. Men för vissa passar Jensen jätte bra med självständigt arbete och korta skoldagar, du får avgöra själv om du kommer att klara det. Men det äc också viktigt att du tänker på att de ger på tok för höga betyg, det kommer ge dig problem senare.


   
SvaraCitera

Chernika:

Hahah, vad fan? Jävla flumskola.

Hur kan du ha undgått reklamen? Eeeh? Bojkottar du kollektivtrafiken eller?


   
SvaraCitera

silhuett:

Hur kan du ha undgått reklamen? Eeeh? Bojkottar du kollektivtrafiken eller?

Lägger inte märke till sådant.[rolleyes]


   
SvaraCitera

tomorroow:

Men det äc också viktigt att du tänker på att de ger på tok för höga betyg, det kommer ge dig problem senare

Okej... därför... att?


   
SvaraCitera

silhuett:

Okej... därför... att?

Därför att då vet du inte vad som krävs inför nationella proven, då kommer du förmodligen skriva bort dig och du har inte lärt dig tillräckligt enligt svensk standard. Du kommer inte heller ha den kunskap som behövs inför universitetet, det finns en andledning till att man måste ha läst matematik C för att komma in på ekonomi t ex. Men får du då ett för högt betyg, eller om du rent av inte skulle nå målen för kursen enligt kursplanen, men ändå får ett högt betyg så är det bara synd om dig.

Men för mig spelar det ju ingen roll om du skulle få ett oförtjänat högt betyg, det är ju ändå bara du som förlorar på det..


   
SvaraCitera

tomorroow:

Därför att då vet du inte vad som krävs inför nationella proven, då kommer du förmodligen skriva bort dig och du har inte lärt dig tillräckligt enligt svensk standard.

Lärarna sätter betygen efter NP också, det är inte bara de övriga proven som spelar in. Det är inte precis så att det är ngn lärare på Jensen som sätter ett MVG på en elev som får G på NP. Jag förstår din poäng, men "rätt betyg" är överskattat. Du ska inte för en sekund tro på att ett MVG på Kungsholmen är samma sak som ett MVG på, typ, Brännkyrka Gymnasium t ex. "Oförtjänat betyg", vad är egentligen ett oförtjänat betyg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs sanningen om skitskolan Jensen på SKITSKOLOR

http://metrobloggen.se/skitskolor

http://skitskolor.bloggagratis.se


   
SvaraCitera