Aviseringar
Rensa alla

Jensen gymnasium?


Skitskolor:

Varning för jensen gymnasium. Läs sanningen om Jensen på www.metrobloggen.se/skitskolor.

Haha, jävlar! Tur att jag inte går på norra. [bigsmile]

NEMO:

på tal om det kan jag tillägga att skolor som inte klarar inspektionen drivs idag.

Jo, men mitt Jensen får i alla fall mycket goda omdömen av skolverket.


   
SvaraCitera

Dock så är det en del lögner i metrobloggen, exempelvis:

"Trots detta så lyckas Jensen ställa till med ett kaos utan like med ända upp till sex examinationer samma vecka medan andra skolor har max två examinationer samma vecka. Det är en regel att endast två examinationer ska få förekomma samma vecka för att eleverna ska ha chans att hinna nå upp till MVG vid varje examination. Jensen struntar fullständigt i det."

På det Jensen jag går på så har vi en begränsning av antal examinationer på 2 (eller 3, kommer inte ihåg).


   
SvaraCitera

det är chill mannen.
kanske inte den bästa utbildningen, men vad ska genier som oss med utbilding till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Poängen är INTE knutna till timmar! En skola kan ha en 100-poängskurs på 70 timmar, en annan på 90 timmar osv.

hur funkar det då? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

hur funkar det då?

Har faktiskt inte full koll på det, men har för mig att det i princip är upp till rektor att besluta hur mycket tid skolan ska lägga på varje kurs.

När jag tex gick sista året på gymnasiet så insåg den kommunalägda skolan att de "glömt bort" en kurs vi var tvungna att läsa för att få vår examen när det bara var någon månad kvar till studenten. Då fick vi läsa in hela kurser på tre lektioner. Två med mastodontföreläsningar från början till slut och sedan stort prov på hela boken den tredje. Sen var kursen över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Då fick vi läsa in hela kurser på tre lektioner. Två med mastodontföreläsningar från början till slut och sedan stort prov på hela boken den tredje. Sen var kursen över.

hur mkt tid fick ni på er? hur fan kunde ni klara det? [tard]

men lite konstigt för alla lärare och studievägledare jag träffat säger att 100 p kurs står för 100 timmar och så :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

hur mkt tid fick ni på er? hur fan kunde ni klara det?

Vi fick 3 veckor har jag för mig. med en lektion i veckan. Sen förväntades man naturligtvis plugga en hel del på egen hand för att hinna med.

NEMO:

men lite konstigt för alla lärare och studievägledare jag träffat säger att 100 p kurs står för 100 timmar och så

En gissning är att 100 poäng ska motsvara ungefär 100 timmar studietid. Vilket inte behöver betyda 100 timmars undervisningstid.


   
SvaraCitera

Jakob_E:

Då fick vi läsa in hela kurser på tre lektioner. Två med mastodontföreläsningar från början till slut och sedan stort prov på hela boken den tredje. Sen var kursen över.

Och vilken skola var det? Och vad hette kursen? Hahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

Och vilken skola var det? Och vad hette kursen?

Vill inte peka ut någon skola, men det var en kommunalt ägd skola i Uppsala. Kursen var i arbetsmiljö.


   
SvaraCitera

Jakob_E:

Vill inte peka ut någon skola, men det var en kommunalt ägd skola i Uppsala. Kursen var i arbetsmiljö.

Kommunala skolor sucks [rolleyes].


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Kommunala skolor sucks [rolleyes].

Nej...


   
SvaraCitera

Pieter Willem:

Nej...

[no-no], det gör dem visst. Varenda en utav dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera