Aviseringar
Rensa alla

Jensen södra - byta gymnasium, hjälp!


Ämnesstartare

Nu är det så att jag funderar på att byta gymnasium till jensen södra, någon som går där och kan berätta lite vad dom tycker om skolan? Gick in på deras hemsida nyss och upptäckte att det finns platser kvar på samhälle.

Så ni som går där, vad tycker ni om skolan? [smile]


   
Citera

Går på Jensen men inte i sthlm. Tycker att Jensen är en riktigt bra skola. Något som är speciellt för dom är väl mental träning, pedagogisk promenad, hälsoprofil och sådant.


   
SvaraCitera

+ HALVDAGARNA SOM ÄR URSKÖNA (alla har dom)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går inte på Jensen men har varit där på besök. Det som jag fick intrycket var att det är en väldigt tråkig skola.

poop:

mental träning, pedagogisk promenad, hälsoprofil

[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Jag går inte på Jensen men har varit där på besök. Det som jag fick intrycket var att det är en väldigt tråkig skola.

Jasså? Funderar samtidigt på jensen västra också.

Ps: Har gått i skolan i en vecka nu, det är väll inte för sent att byta?


   
SvaraCitera

Jensen suger som fan, jag går där. Om du vill göra en massa saker bara för att skolledningen ska kunna känna sig viktiga och speciella och liiiiite finare. (t.ex. Mental träning och pedagogisk promenad osv) så är det absolut rätt skola för dig.

De är även otroligt regelfixerade bortom rim och reson, allt är svart eller vitt. De har även en klädkod för att kunna känna sig ännu lite finare.

Jag hatar skolan iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nathalielowes:

Ps: Har gått i skolan i en vecka nu, det är väll inte för sent att byta?

Nä. Jag började gymnasiet den sjuttonde och bytte gymnasium efter en vecka utan problem. Jag gick i samhäll på min nya skola i en vecka, men nu ska jag byta linje till teknik. Jag börjar igen på måndag [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Jensen suger som fan, jag går där.

Tackar, nu har jag något att visa min mamma som alltid envisas med att jag skulle valt Jensen som gymnasieskola. Hon tror att skolan är den bästa i Sverige.


   
SvaraCitera

Amboshed:

Tackar, nu har jag något att visa min mamma som alltid envisas med att jag skulle valt Jensen som gymnasieskola. Hon tror att skolan är den bästa i Sverige.

Den är ju relativt bra om man är en robot som vill ha mvg i alla ämnen.

Juste, de har egna regler gällande frånvaro, iaf på min skola. 10% frånvaro resulterar i indraget studiebidrag.


   
SvaraCitera

Efter att ha läst dekadents inlägg så tycker jag att gymnasieskolorna verkar skilja varandra åt beroende på vart man är osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Jensen suger som fan, jag går där. Om du vill göra en massa saker bara för att skolledningen ska kunna känna sig viktiga och speciella och liiiiite finare. (t.ex. Mental träning och pedagogisk promenad osv) så är det absolut rätt skola för dig.

Vilken jensen skola går du på och vilken linje? Skulle gärna vilja veta lite mer, eftersom att det böjrar bli brottom att välja. Hade tänk att ta Samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Nä. Jag började gymnasiet den sjuttonde och bytte gymnasium efter en vecka utan problem. Jag gick i samhäll på min nya skola i en vecka, men nu ska jag byta linje till teknik. Jag börjar igen på måndag

Jasså? Hur lång tid tog processen med det hela bytandet då, vem vände du dig till, studievägledaren? Börjar få lite brottom eftersom att jag snart är inne på min andra vecka i min nuvarande skola och vill byta så fort som möjligt [smile]


   
SvaraCitera

Nathalielowes:

Vilken jensen skola går du på och vilken linje? Skulle gärna vilja veta lite mer, eftersom att det böjrar bli brottom att välja. Hade tänk att ta Samhälle.

Vill behålla min anonymitet, men ej på någon i sthlm! Läser Samhäll med inriktning beteendevetenskap. Det är rätt nice faktiskt. [smile]

poop:

Efter att ha läst dekadents inlägg så tycker jag att gymnasieskolorna verkar skilja varandra åt beroende på vart man är osv

Mycket möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Vill behålla min anonymitet, men ej på någon i sthlm! Läser Samhäll med inriktning beteendevetenskap. Det är rätt nice faktiskt.

Okej, precis den linjen jag ska välja. Hur är lektionerna då, det är väldigt mycket självstudier antar jag?[smile]


   
SvaraCitera

Nathalielowes:

Okej, precis den linjen jag ska välja. Hur är lektionerna då, det är väldigt mycket självstudier antar jag?

Jag kan inte riktigt uttala mig om det då jag är ett underbarn, halvsover på allt och får mvg ändå typ. Men har iaf inte hört några klagomål från andra i klassen på studierna.


   
SvaraCitera