Aviseringar
Rensa alla

Jeppe Johansson - PH13


Ämnesstartare

Alltså... Är det bara jag som inte kan hata honom? Grät näsan när han släppte glaskulan och det kändes som någon rispade sönder mitt hjärta med glasbitar när jag såg Aina gråta men jag förstår Jeppes tankesätt. Han har vart så falsk att man faktiskt får skylla sig själv om man litar på honom. Det värsta med människor som honom är dock att om man vänder dem ryggen så är man död för dem, för evigt... Ganska läskigt. Antingen måste man göra exakt som de säger eller bråka med dem hela tiden, för de tål inte kritik. Hade Aina släppt kulan hade han ALDRIG erkänt att han hade tänkt släppa kulan. Han hade istället babblat om hur äcklig Aina är.

Vad tycker ni? Hur reagerade ni, någon som mådde dåligt av att se slutet av Paradise Hotel 2013?


   
Citera
Ämnesstartare

aina är en fin människa som kan bilda hälsosamma relationer. hennes enda problem är att hon inte har träffat en psykopat innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag mådde lite illa, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men så är jag inte härdad av dokusåpor heller.


   
SvaraCitera

äh jag visste att han skulle vinna, började ledsna på skiten mot slutet så det kvittade även om det sög. blev mest irriterad på tv3, för de är helt jävla efterblivna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: aina är en fin människa som kan bilda hälsosamma relationer. hennes enda problem är att hon inte har träffat en psykopat innan.

ceka92: jag mådde lite illa, ja.

Har mött flera som Jeppe men jag blir fortfarande chockad. Tror dock det här tog priset, har aldrig riktigt betraktat det utifrån. Högg verkligen till i hjärtat när han släppte, kände mig lurad 🙁 lider verkligen med Aina 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: äh jag visste att han skulle vinna, började ledsna på skiten mot slutet så det kvittade även om det sög. blev mest irriterad på tv3, för de är helt jävla efterblivna

Asså, de bör stoppat honom... Men det skulle ju bli fel då 🙁 jag trodde faktiskt inte han skulle vinna, det var riktigt, djävla typiskt att han vann
Är ärrad för livet haha han var ju verkligen värst där inne och jag känner igen hans typ... De är hemska och har inga känslor ibland, finns liksom ingen där... Sen går de & bär på pengar som hade kunnat hjälpa andra


   
SvaraCitera
shelly

Hade en magkänsla att han skulle släppa kulan så det var inte förvånande. Jag förstår Aina och jag hade siktat min kula mot hans huvud istället. Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på vilket sätt är han en psykopat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: på vilket sätt är han en psykopat?

Man har psykopatiska drag om man kan distansera sig från känslor så mycket som han kan, tycker jag. Allting han gör, som han säger är spel, utgör en psykopat
Fast jag tror det mesta handlar om lite empati/sympati, ADHD och väldigt starkt psyke... Ändå väldigt hjärtlös

shelly: Hade en magkänsla att han skulle släppa kulan så det var inte förvånande. Jag förstår Aina och jag hade siktat min kula mot hans huvud istället.

Tycker det är bra med människor som misstänkte hans plan... Själv trodde jag gott om honom, känner mig som världens dummaste. Aina var ändå inne i huset men jag har ju sett mer än hon hade, ändå gick jag på hans lögner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad händer om man släpper kulan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Man har psykopatiska drag om man kan distansera sig från känslor så mycket som han kan, tycker jag. Allting han gör, som han säger är spel, utgör en psykopat

han säger att allt var ett spel och att han har kollat på över 100 avsnitt av paradise hotel för att studera och bli den bästa spelaren. han har väl lärt sig hur man kan kopplar bort känslor i de situationerna? Men vad gjorde han så hemskt? Har inte kollat, men har ju hört att han är psykopat? Var de något mot Aina?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konstigt att han var den enda som inte var mesig? och gjorde det som krävdes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fattade också att han skulle göra det. man såg hur han stod och räknade in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: han säger att allt var ett spel och att han har kollat på över 100 avsnitt av paradise hotel för att studera och bli den bästa spelaren.

Ja, lite väl besatt - tycker du inte? Kanske bäst att satsa på att utbilda sig istället för att knulla en "kändis" i TV och sedan håna henne. Men förstår att han inte orkar fast ändå... Att inte kunna känna skam och skuld är inte särskilt mänskligt och saknar man det så bär man antagligen på en del psykiska sjukdomar eller åtminstone en rad symptom.

Anura: han har väl lärt sig hur man kan kopplar bort känslor i de situationerna?

Ja, som jag skrev

Anura: Men vad gjorde han så hemskt? Har inte kollat, men har ju hört att han är psykopat? Var de något mot Aina?

När tycker du man är psykopat? Efter det han gjort och sagt i TV och efter hans ph-debut, skulle jag inte bli chockad om han njöt av att strypa kaninungar. Däremot tror jag han har ett samvete och ett hjärta, men som sagt så kan ha koppla bort känslor så pass kontrollerat att det inte spelar någon roll. Han är läskig och ingen människa kommer någonsin kunna vara trygg med honom, ganska synd då han är så stark

kukoxo: vad händer om man släpper kulan?

Man får pengarna och det som ännu inte lagts fram får de tidigare deltagarna dela på - så alla får något förutom den partnern som fortfarande håller i kulan


   
SvaraCitera