Aviseringar
Rensa alla

Jesu återkomst.


Ämnesstartare

Jag har funderat på en sak.

Symbolen för kristendomen är krucifixetet, Jesus på korset, ett tortyrredskap. Hur skulle det kännas för Jesus att bemötas av tillbedjare som symboliserar honom med ett tortyrredskap? Jag tror han skulle bli rätt förskräckt och tro att alla på jorden hatade honom och därför återvända till himlen igen.

Mina flummiga tankar. [crazy]


   
Citera
smisk

Han skulle bli vred [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkar som du inte alls förstår nått om jesus död.


   
SvaraCitera

han skulle be fader gud att utrota alla fjärilar på jorden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hela grejen går ju ut på att Jesus dog för människans synder, och på så vis är krucifixet en martyrsymbol, på samma sätt som den där amerikanska flaggan som de hittade bland bråten vid WTC.


   
SvaraCitera
Orvarn

se från 2:50


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Verkar som du inte alls förstår nått om jesus död.

I love Cheesypoofs:

Hela grejen går ju ut på att Jesus dog för människans synder, och på så vis är krucifixet en martyrsymbol

Som sagt det är bara mina flummiga tankar. Ni behöver inte ta illa vid er.

Hur skulle ni känna om ni blev arkebuserade och sedan på något sätt kom tillbaka i livet och välkomnades av gevär siktade mot er? Håll med om att det skulle kännas lite märkligt om inte läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Håll med om att det skulle kännas lite märkligt om inte läskigt.

fransmännen tog iaf inte illa vid sig när seveneleven hade rea på korven big bite; bite saleImage


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Som sagt det är bara mina flummiga tankar. Ni behöver inte ta illa vid er.

Jag tar inte illa vid mig, främst för att jag inte är troende. Jag bara påpekar brister i ditt resonemang. [y]

Lucy:

Hur skulle ni känna om ni blev arkebuserade och sedan på något sätt kom tillbaka i livet och välkomnades av gevär siktade mot er? Håll med om att det skulle kännas lite märkligt om inte läskigt.

Skillnaden är ju att folk knappast kommer slänga på honom ett tungt kors om han återuppstår. Korsfästningar är så 100-tal ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tired][tired][tired][tired][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Jag tror han skulle bli rätt förskräckt

cannabis:

Verkar som du inte alls förstår nått om jesus död.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera