Aviseringar
Rensa alla

Jesus Kristus


Ämnesstartare

Kommer uppdatera denna tråd med klipp och predikan från Jesus veckovis.


   
Citera
Ämnesstartare

e inte han död?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det ens bevisning för att han har funnits? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rik vit tjej: e inte han död?

Sägnen säger att han korsfästes eller snarare spikades upp på en påle, begravdes och återuppstod. Fast det är sällan man ser något av honom nu för tiden. Mer än på gamla ritade och målade bilder.

Snäll Psykopat: Finns det ens bevisning för att han har funnits?

Det är väl mer troligt att han levt än att han inte levt. Att han däremot skulle vara Guds förstfödde son verkar kanske mindre troligt. Om Gud skapade The Big Bang för 10 miljarder år sedan och vårt solsystem för 4,6 miljarder år sedan och mänskligt liv på jorden för kanske 100.000 eller 1 miljon år sedan så verkar det väl mindre troligt att Gud väntade så pass länge som för bara 2.000 år sedan med att "skapa" sin förstfödde son!??

Bara mina egna teorirer.   Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet: Bara mina egna teorirer.

självständigt tänkande är FEL och FARLIGT!!!

fy


   
SvaraCitera

Snäll Psykopat:
Finns det ens bevisning för att han har funnits? 

Utom bibeln är det skralt med bevis. Men som Christopher Hitchens säger, fabrikationen med folkräkningen som aldrig skedde fanns det inget behov för om det inte fanns en person som grund för myten.
De var uppenbarligen tvungna att klämma in någon från nazaret till att bli född i betlehem eftersom profetian om messias sa att han måste vara av davids stam och från davids stad.
Så därför finner jag det troligt att det finns lite eld bakom all rök men jag skulle aldrig gå så långt att jag skulle säga att det definitivt fanns en person bakom legenden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rik vit tjej: självständigt tänkande är FEL och FARLIGT!!!

fy

Fel... fel... fel... det är det självständiga tänkandet som skiljer oss från djuren. Eller snarare - det självständiga tänkandet kombinerat med känslor. Tumme upp


   
SvaraCitera

stortrollet:

Fel... fel... fel... det är det självständiga tänkandet som skiljer oss från djuren. Eller snarare - det självständiga tänkandet kombinerat med känslor. Tumme upp

Har du hört talas om ironi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TurumbarTurin: Har du hört talas om ironi?

Jag ska googla ordet "ironi" så återkommer jag när jag är mer påläst och välinformerad.  Cool


   
SvaraCitera

stortrollet:

Jag ska googla ordet "ironi" så återkommer jag när jag är mer påläst och välinformerad.  Cool

Bra svar. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TurumbarTurin:

Har du hört talas om ironi?

tack du är min riddare


   
SvaraCitera

rik vit tjej:

tack du är min riddare

Hmm, där satte du mig i knipa. Ska jag falla på samma grepp som stortrollet och ta dig på orden eller riskera förolämpa dig med att anta att du var ironisk nu igen..? Titta bakom dig! *runs for the hills*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TurumbarTurin: Hmm, där satte du mig i knipa. Ska jag falla på samma grepp som stortrollet och ta dig på orden eller riskera förolämpa dig med att anta att du var ironisk nu igen..? Titta bakom dig! *runs for the hills*

: D

var helt seriös gällande tack iaf!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw, TS dvs "semlor" var en märklig individ... registrerade sig idag eller snarare igår... skapade 2 trådar och svarade på 14 inlägg och sedan avregistrerade sig.   Skeptisk


   
SvaraCitera

rik vit tjej:

: D

var helt seriös gällande tack iaf!!

Wohooh, fick dig till att vara 20% seriös. Why? 'Cuz I rule! 🙂


   
SvaraCitera