Aviseringar
Rensa alla

Jesus överföll mig på stan!


Ämnesstartare

Okej, gnäll så mycket ni vill om missvisande rubriker osv, men det lät ju så spännande!

I alla fall menar jag att jag och min kompis träffade på frikyrkliga (tror jag) människor på stan idag, som pratade med oss om att Jesus älskar oss och att vi måste komma ihåg det, för det kommer bli viktigt till slut. Och vi ska alla dömas en dag, osv.

De får tro vad de vill, absolut, men att försöka pracka på andra sin tro, är det inte lite fel? I alla fall onödigt?
Eller var deras kyrka vinstdrivande och de måste ha "medlemmar"?


   
Citera

Är du säker på att det inte var muslimer? Det är bara muslimer som prackar på andra sin tro!


   
SvaraCitera

Gillar ni Jesus tillbaks då?[wink][wink]


   
SvaraCitera

jehovas vittnen sa till min bror att han skulle gå med dem för att kunna se framtiden typ, men han sa att han tyckte att det var roligare om det fick bli en överraskning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Är du säker på att det inte var muslimer? Det är bara muslimer som prackar på andra sin tro!

Nigga please...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Är du säker på att det inte var muslimer?

Pretty sure, med tanke på att de älskade Jesus..

kebu12:

Gillar ni Jesus tillbaks då?

Han var säkert en schysst kille, men inte mer än så 😛

Blivande_japan:

roligare om det fick bli en överraskning

Hahaha[bigsmile]


   
SvaraCitera

Findus:

Han var säkert en schysst kille, men inte mer än så 😛

Jobbigt för honom då, inte kul att älska någon som inte älskar en tillbaks[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Jobbigt för honom då, inte kul att älska någon som inte älskar en tillbaks

jag menar det!


   
SvaraCitera

Findus:

vi ska alla dömas en dag

[bigsmile] waaaaay tooo goooo
sämsta man kan säga till en icke-troende förutom att de kommer brinna i helvetet 😛

Findus:

De får tro vad de vill, absolut, men att försöka pracka på andra sin tro, är det inte lite fel? I alla fall onödigt?
Eller var deras kyrka vinstdrivande och de måste ha "medlemmar"?

Det är det deras tro går ut på, att föra vidare evangeliet till andra människor och få dem att tro.
Jag avskydde att göra det på stan när vi som kyrka gick ut och gjorde det. Kändes inte alls bra och jag vågade inte det, man fick nästan alltid frågan av ungdomspastorn varför man inte vågade eller vill ut och dem kristna polarna försökte pusha en att göra det.

Är glad att jag inte är kristen längre [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Det är det deras tro går ut på

Men vad hemskt! Det räcker alltså inte för dem att tro själva? Måste de "frälsa" alla andra också? Blir "Gud" arg annars? Nu spekulerar jag, men i alla fall...


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Crypto:

sämsta man kan säga till en icke-troende förutom att de kommer brinna i helvetet 😛

Ska alla sådana människor upp så åker jag hellre ner... [wink]


   
SvaraCitera

Findus:

De får tro vad de vill, absolut, men att försöka pracka på andra sin tro, är det inte lite fel? I alla fall onödigt?
Eller var deras kyrka vinstdrivande och de måste ha "medlemmar"?

Tror det dom vill säga är att ni är bra och duger som ni är, och att ni borde se "jesus" (basicly vilken snäll människa som helst) som en förebild och själva vara mer snälla, för att världen blir bättre en dag då.


   
SvaraCitera

Findus:

Men vad hemskt! Det räcker alltså inte för dem att tro själva? Måste de "frälsa" alla andra också? Blir "Gud" arg annars?

Skrev visst liite fel.

Det är en del utav det som deras tro går ut på (skyller på att jag är rejält hungrig och seg i skallen)

Men kan svara ändå.
Jodå det räcker, men Jesus sa ju till lärjungarna att gå ut och göra folk till människofiskare, alltså ut och berätta om evangeliet för att få andra att tro, så det är det de gör, bland annat då.
Det är inte de som frälser men som sagt nej men Jesus sa det [cute]
Gud blir inte arg nej [smile] sDold text: vårt att bli det om han inte finns [wink]


   
SvaraCitera

SLCD:

Ska alla sådana människor upp så åker jag hellre ner... [wink]

En evighetslång mardröm, låter minst lika lockande som att umgås med kristna i en evighet 😉


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Crypto:

En evighetslång mardröm, låter minst lika lockande som att umgås med kristna i en evighet 😉

Jag väljer att hoppas på att helvetet är som en dekadent hardcore spelning.

Crypto:

Jodå det räcker, men Jesus sa ju till lärjungarna att gå ut och göra folk till människofiskare,

Så för att göra det enkelt för oss livtids-hedningar, jesus ville ha en arme av sandwichmän?


   
SvaraCitera