Aviseringar
Rensa alla

jevla sj


Ämnesstartare

Hej. idag åkte jag tåg från strängnäs till stockholm. Som vanligt satt jag och spelade gameboy och lyssnade på musik. så jag hörde inte eller såg han som kommer och frågar om biljetter. Jag tänkte att dom brukar ju peta lite på en när man ska visa biljett. När han gjorde de sa jag att jag ville köpa en biljett och då sa han att jag skulle betala extra[shake] Bara för de är jag nu tvungen och betala 800 kr[sad]
kan dom verkligen göra så?


   
Citera

Alltid dyrare om du köper direkt på tåget. (inte bokar i förväg)


   
SvaraCitera

SJ är ett jävla ont skitföretag i allmänhet. [shake]


   
SvaraCitera

Men vafan 800 från strängnäs till stockholm. låter lite konstigt.


   
SvaraCitera

det är dyrare att köpa biljett på tåget men 800 från strängnäs är det ju bara orimligt


   
SvaraCitera

Man ska aldrig åka sj utan biljett!


   
SvaraCitera

Det är billigare att köpa på tåget varje gång jag åkt [confused] Dessutom gömmer man sej ju för konduktören så slipper man betala öht.
Om han tillslut hittar dej så bara säj att du just steg på och vill köpa? Blir ju billigare då också.

Jag har åkt gratis på tåg sedan länge.


   
SvaraCitera

Fick du nåt kvitto på det? du kan ju alltid ringa och höra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hakuna matata:

Alltid dyrare om du köper direkt på tåget.

jag vet men de är bara 40 min så ibland behöver man inte betala.

dazed_and_confused:

SJ är ett jävla ont skitföretag i allmänhet.

eller hur. hatar dom.

Hakuna matata:

Men vafan 800 från strängnäs till stockholm. låter lite konstigt.

fick betala typ 50 kr extra som vanligt. + en kontroll avgift för att jag inte sa till[mad]
visste inte att man skulle säga till.


   
SvaraCitera

Nexyia:

eller hur. hatar dom.

ID-kontrollerna och liknande jäfulskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men de märkliga va att dom som satt brevid mig inte behövde betala nån avgift bara för att dom va snälla och visa upp sin biljett.
jag fattar inte att dom får göra så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lite googlande säger att dom tar 800kr för plankning, tittade du bara upp på honom och tittade ner sen igen lär han ha trott att du försökte planka, dom få gånger jag har köpt biljett ombord har jag alltid plockat upp plånboken när konduktören närmar sig


   
SvaraCitera

Som alfen säger.
Det gäller för den resande att vara uppmärksam.
Annars räknas det som plankning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kollade ner hela tiden. höll på och skulle klara en boss på donkey kong 2. så jag va rätt så upptagen. sen hade jag musik, så jag hörde inte att han sa nåt. antagligen trodde han att jag ville planka, fast de ville jag i och för sig.. Men jag har väl inte gjort nåt fel alls!!?


   
SvaraCitera

Ja, har man ingen biljett när man kliver på kostar det extra.


   
SvaraCitera