Aviseringar
Rensa alla

Jobb ( 15 år )


Ämnesstartare

Jag är i stort behov av pengar av olika orsaker och vill gärna ha tips på jobb för en 15-åring.
Jag vet inte hur gammal man måste vara för att ha deltidsjobb/helgjobb men det skulle vara bra att ha. [smile]
Minst 600 kr/månad


   
Citera
Ämnesetiketter

ja, du ska snart börja skolan.

vad ska du ha pengar till?
finns helgjobb. du skulle tjäna 60-70 kronor i timmen plus tillägg.


   
SvaraCitera

Litet länktips bara
http://ung.lo.se


   
SvaraCitera

Vet att coop hoss mig är frekvent användare av minderåriga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska ha pengarna till att tanka mobilen, köpa hundmat,kläder och andra saker. Eftersom min mamma inte ger mig mitt barnbidrag. Vad för helgjobb kan man tjäna 60-70 kr i timmen ? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är riktigt svårt.
Känner du ingen som äger någon kiosk eller något? [cute]


   
SvaraCitera

Christi:

Eftersom min mamma inte ger mig mitt barnbidrag.

Är ju just sånt bidraget är till för. [shake]

Men alltså, har du inga kära vänner som kan ordna dig ett jobb så är det svårt som satan! För du hade la inte tänkt att sälja din kropp? [cute]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

S3ON:

Är ju just sånt bidraget är till för.

Fast nej, beror ju på. Behövs pengarna till att hushållet ska gå ihop finns inget som säger att det ska gå till kläder etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bastard:

Det är riktigt svårt.
Känner du ingen som äger någon kiosk eller något? [cute]

Nej. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är ju just sånt bidraget är till för. [shake]

Men alltså, har du inga kära vänner som kan ordna dig ett jobb så är det svårt som satan! För du hade la inte tänkt att sälja din kropp? [cute]

Nej mina vänner har jag redan frågat. Och jag tänker inte sälja min kropp,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Fast nej, beror ju på. Behövs pengarna till att hushållet ska gå ihop finns inget som säger att det ska gå till kläder etc

Exakt, mamma har så mycket skulder redan så jag vill inte lägga mer tyngd på hennes axlar,genom att tjata om pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Christi:

Exakt, mamma har så mycket skulder redan så jag vill inte lägga mer tyngd på hennes axlar,genom att tjata om pengar

Det är fint att du inte gör det, svenska ungdomar är för bortskämda tycker jag.
Ifall du vet att det finns arbetsplatser, gå och snacka med arbetsgivarna i person och försök att vara lite charmig. [cool]


   
SvaraCitera

Christi:

Och jag tänker inte sälja min kropp,

Då är du körd är jag rädd. Finns ingen som anställer någon som är under 18.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

När jag var femton jobbade jag på café. Och stall. Och delade ut kvällsposten. Testa något sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

När jag var femton jobbade jag på café. Och stall. Och delade ut kvällsposten. Testa något sådant.

Jag har redan testat att sälja kvällsposten men man fick skit dåligt betalt så jag slutade. Men jag kan ju testa vara i stall och hjälpa till . [smile]


   
SvaraCitera