Aviseringar
Rensa alla

Jobb för en 13 åring


Panta burkar är nog det man kan göra som tolvåring.


   
SvaraCitera

Finns ett par som är uppe i cirkus 450 kronor!


   
SvaraCitera

nubbie:

Finns ett par som är uppe i cirkus 450 kronor!

tror man får mycket mera om man har en speciell, om man har några gubbar på msn och snackar med dom och skriver osv,


   
SvaraCitera

sil3m:

tror man får mycket mera om man har en speciell, om man har några gubbar på msn och snackar med dom och skriver osv,

Men skulle ju känna mig så otroligt mycket snuskigare då [sad].


   
SvaraCitera

nubbie:

Men skulle ju känna mig så otroligt mycket snuskigare då .

jo, värt det kanske haha
vet inte


   
SvaraCitera

kan du inte sälja tidningar? [smile] eller sätt upp en lapp i närmaste butik om att du kan hjälpa till med hushållsysslor, gå ut med hundar, passa barn osv. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

carolinesmile:

kan du inte sälja tidningar? eller sätt upp en lapp i närmaste butik om att du kan hjälpa till med hushållsysslor, gå ut med hundar, passa barn osv.

Smart där!


   
SvaraCitera

Enormt behov av pengar som tolvåring? Oki.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Enormt behov av pengar som tolvåring? Oki.

Ja.
Och snälla, sluta skriv ''oki''. Det låter så..fult.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Du är 12. Du är överhuvudtaget inte i behov av pengar om du inte lyckats försätta dig i en knipa du bäst löser genom att prata med polis och/eller socialtjänst.

passaro:

Enormt behov av pengar som tolvåring? Oki.

Ni som 12-åringar ville aldrig ha saker ni inte hade råd till eller? [zzz]


   
SvaraCitera

Sälj tidningar. Verkar mycket bättre än att dela ut reklam och kommer inte på så många andra jobb du kan få.

Du känner ingen du kan vara barnvakt åt? Eller någon pensionär som behöver hjälp att handla mat, klippa gräs och städa eller något?


   
SvaraCitera

S3ON:

Ni som 12-åringar ville aldrig ha saker ni inte hade råd till eller?

"Vill ha" är inte samma sak som "behöver". Jag vill till exempel hemskt gärna ha en bit kladdkaka just nu, men behöver jag den? Knappast.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

"Vill ha" är inte samma sak som "behöver". Jag vill till exempel hemskt gärna ha en bit kladdkaka just nu, men behöver jag den? Knappast.

Du behövde inget du inte hade råd med i 12-årsåldern?


   
SvaraCitera

S3ON:

Du behövde inget du inte hade råd med i 12-årsåldern?

Nej, vad i hela fridens namn skulle det ha varit?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Nej, vad i hela fridens namn skulle det ha varit?

Sådant som gjorde livet värt att leva.. Massvis med spel och dylikt.. [smile] du hade la redan råd med allt sådant dårå, somliga var fattiga. [sad]


   
SvaraCitera