Forumet - Jobb på mcdonalds heltid under 6 månader??

Jobb på mcdonalds heltid under 6 månader??

6045 0 104
Ja, asså jag undrar klarar någon individ av att jobba på de skitstället under 6 månader heltid? Med tanke på att jag nog inte kommer att finna mig något annat jobb, och det är det enda jag har fått. Tror ni att jag klarar av att jobba där i 6 månader heltid? Skulle ni? Under dessa tider...

Spana också in:

har jobbat där deltid, men bara under sommaren. man blir riktigt trött i benen, har man dålig hållning tar ryggen stryk också. så man får vila + träna ordentligt. har man tråkigt eller om kollegorna inte är schyssta går tiden ganska sakta, snabbast går det när det är rusch, gäller att ta det lugnt och fokusera så man inte stressar ihjäl sig, det är bara onödigt.
Jag menar jag är i riktigt behov av jobb, har sökt hela stan (bor i Göteborg) alla butiker kräver typ erfarenhet och de får ju typ 100 cv. Svårt att konkurrera med dessa. Caféer är svåra att finna i Göteborg med.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lounge fact:

Om det här är ditt första arbete är det jättebra att ha meriter därifrån med stresstålighet, service och kassa.

Ja, det är mitt första jobb.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Anura:

Lounge fact: Om det här är ditt första arbete är det jättebra att ha meriter därifrån med stresstålighet, service och kassa.

Men får man inte välja sina egna tider lite hur man vill? T.ex. Jobba 5h 5 dagar i veckan?
Anura:

Ja, det är mitt första jobb.

Då är det jättebra att ha det som första jobb om du vill söka butik/café senare som ibland kräver service och kassaerfarenhet.

Anura:

Men får man inte välja sina egna tider lite hur man vill? T.ex. Jobba 5h 5 dagar i veckan?

Det är ju inte heltid med 25 timmar/vecka, men du kan ju snacka med din chef. Jag tycker det låter mer hanterbart än att jobba 40 timmar på en snabbrestaurang. När jag gjorde det så jobbade jag från 11 till 19 ungefär 4 dagar i veckan och en kortare dag/natt resterande arbetsdag.
Lounge fact:

Det är ju inte heltid med 25 timmar/vecka, men du kan ju snacka med din chef. Jag tycker det låter mer hanterbart än att jobba 40 timmar på en snabbrestaurang. När jag gjorde det så jobbade jag från 11 till 19 ungefär 4 dagar i veckan och en kortare dag/natt resterande arbetsdag.

hur mycket är heltid då? Hur länge jobbade du där då? Och trivdes du där?
Anura:

hur mycket är heltid då? Hur länge jobbade du där då? Och trivdes du där?

Heltid är 40 timmar i veckan, alltså 8 timmar per dag i princip. Jag jobbade där i typ två månader men blev osams med min chef och han sa upp mig utan grunder (mer än att han inte tyckte om mig [crazy]). Jag trivdes inte där särskilt för att:

1. Lönen är skitkass, även obn på kvällar och helger
2. Jättejobbigt att jobba 11-19 i princip varje dag, missar både dagen och kvällen
3. Hade en psykopat till chef, dessa är nog rätt vanligt förekommande inom den branschen
4. MIN arbetsplats var allmänt ofräsch osv
5. Stressen är påfrestande, men trivs samtidigt med att jobba i sådant tempo. Dagarna går fort som fan. Så det är positivt eg, för min del var det iaf.

Men jag är ändå glad att jag jobbade där för då fick jag meriter som sagt.. skulle inte ha fått mina efterkommande jobb om det inte vore för det
Anura:

Det låter bra iaf :) Så, ifall jag tar jobbet, jag borde ta jobbet som deltid alltså?

Gör som du känner för och som du tror att du klarar av! Jag KLARADE av heltid men om jag inte var i världsstort behov av pengar skulle jag jobbat deltid, helt klart, och haft en fritid. Det är ju en fråga om hur mycket pengar du vill inkassera per månad.

davvelito:

Vad var OBn?

Minns inte exakt, men standardlön var 75 och en helgnatt tjänade jag typ 130 högst. Helt sjukt dåligt [crazy]
Lounge fact:

Gör som du känner för och som du tror att du klarar av! Jag KLARADE av heltid men om jag inte var i världsstort behov av pengar skulle jag jobbat deltid, helt klart, och haft en fritid. Det är ju en fråga om hur mycket pengar du vill inkassera per månad.

Jo, helt klart vill jag tjäna stora pengar det är vitkigt. Men viktigt är även att ha ett jobb :( Svårt att hitta något.