Aviseringar
Rensa alla

Jobb på mcdonalds heltid under 6 månader??


Ämnesstartare

Ja, asså jag undrar klarar någon individ av att jobba på de skitstället under 6 månader heltid? Med tanke på att jag nog inte kommer att finna mig något annat jobb, och det är det enda jag har fått. Tror ni att jag klarar av att jobba där i 6 månader heltid? Skulle ni? Under dessa tider...


   
Citera

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Det finns inga jobb."
Jävla skitsnack. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det tror jag att jag skulle klara av, tiden går ju snabbt om det är välbefolkat. Men du får skitlön, och har inte mycket fritid då arbetstiderna är rätt dåliga, iaf var det så för mig. Börja där och säg upp dig om du inte pallar.


   
SvaraCitera

har jobbat där deltid, men bara under sommaren. man blir riktigt trött i benen, har man dålig hållning tar ryggen stryk också. så man får vila + träna ordentligt. har man tråkigt eller om kollegorna inte är schyssta går tiden ganska sakta, snabbast går det när det är rusch, gäller att ta det lugnt och fokusera så man inte stressar ihjäl sig, det är bara onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

"Det finns inga jobb."
Jävla skitsnack. [zzz]

Men sedan kanske hon inte bor i en storstad daa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

"Det finns inga jobb."
Jävla skitsnack. [zzz]

Vart finns jobben om jag får fråga? Jag har ingen direkt högskoleutbildning, bara samhällsvetenskapligtprogram på gymnasiet och ingen erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle lätt ha tagit det jobbet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det här är ditt första arbete är det jättebra att ha meriter därifrån med stresstålighet, service och kassa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyfan skulle inte ha tagit det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag menar jag är i riktigt behov av jobb, har sökt hela stan (bor i Göteborg) alla butiker kräver typ erfarenhet och de får ju typ 100 cv. Svårt att konkurrera med dessa. Caféer är svåra att finna i Göteborg med.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lounge fact:

Om det här är ditt första arbete är det jättebra att ha meriter därifrån med stresstålighet, service och kassa.

Ja, det är mitt första jobb.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Anura:

Lounge fact: Om det här är ditt första arbete är det jättebra att ha meriter därifrån med stresstålighet, service och kassa.

Men får man inte välja sina egna tider lite hur man vill? T.ex. Jobba 5h 5 dagar i veckan?


   
SvaraCitera

Om jag hade mer självdistans skulle jag kanske kunna jobba där om jag var under hot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det och se hur det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ja, det är mitt första jobb.

Då är det jättebra att ha det som första jobb om du vill söka butik/café senare som ibland kräver service och kassaerfarenhet.

Anura:

Men får man inte välja sina egna tider lite hur man vill? T.ex. Jobba 5h 5 dagar i veckan?

Det är ju inte heltid med 25 timmar/vecka, men du kan ju snacka med din chef. Jag tycker det låter mer hanterbart än att jobba 40 timmar på en snabbrestaurang. När jag gjorde det så jobbade jag från 11 till 19 ungefär 4 dagar i veckan och en kortare dag/natt resterande arbetsdag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Det är ju inte heltid med 25 timmar/vecka, men du kan ju snacka med din chef. Jag tycker det låter mer hanterbart än att jobba 40 timmar på en snabbrestaurang. När jag gjorde det så jobbade jag från 11 till 19 ungefär 4 dagar i veckan och en kortare dag/natt resterande arbetsdag.

hur mycket är heltid då? Hur länge jobbade du där då? Och trivdes du där?


   
SvaraCitera