Aviseringar
Rensa alla

Jobb på teleperformance


Ämnesstartare

Har funderingar på att börja jobba deltid på teleperformance som telefonförsäljare. Jag vet att det är något av det sämsta man kan göra. Men behöver verkligen pengar och detta känns som det sista jag kan göra. Någon som jobbat där? Bra eller dåligt? Borde jag ta jobbet?

//Tack i förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

testa iaf


   
SvaraCitera

Du kommer stå ut en månad, men ha kul medan det varar :).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Du kommer stå ut en månad, men ha kul medan det varar :).

Är det så? Har du jobbat där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer du att ringa ut till folk som inte redan är kunder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Kommer du att ringa ut till folk som inte redan är kunder?

tror det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

tror det.

Då kommer det nog vara väldigt pestigt, särskilt om du inte har ett starkt band till de andra du jobbar med och lär dig stänga av dina känslor när du talar med folk i telefonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Då kommer det nog vara väldigt pestigt, särskilt om du inte har ett starkt band till de andra du jobbar med och lär dig stänga av dina känslor när du talar med folk i telefonen.

Det är väl ingen fara att inte tänka på att kunderna klagar på en direkt, man kan alltid lägga på luren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är väl ingen fara att inte tänka på att kunderna klagar på en direkt, man kan alltid lägga på luren.

Det sitter ändå kvar i en när någon har sagt "hörredu ditt jävla äckel jag ska leta upp dig och döda dig" eller liknande till en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Det sitter ändå kvar i en när någon har sagt "hörredu ditt jävla äckel jag ska leta upp dig och döda dig" eller liknande till en.

säger dem så hemska saker? [chocked][sad] Men fyfan, jag behöver ju ett arbete och lite pengar... [sad]


   
SvaraCitera

Ta jobbet bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

säger dem så hemska saker? [chocked][sad]

Inte varje dag, men förr eller senare kommer du att prata med en som gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Inte varje dag, men förr eller senare kommer du att prata en som gör det.

[sad] Låter verkligen inte som ett jobb jag vill ha... vet du något bättre? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

säger dem så hemska saker? [chocked][sad] Men fyfan, jag behöver ju ett arbete och lite pengar... [sad]

Telefonförsäljare är bland det mest irriterande som finns, så var beredd på att du kommer få ganska otrevliga bemötanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

[sad] Låter verkligen inte som ett jobb jag vill ha... vet du något bättre? [smile]

Kolla eniro jobbsök. Vet inte vilka kvalifikationer du har precis.

Vad jag hört är det dock hyffsat lätt att få jobb inom äldreomsorg, som personlig assistent och liknande. Även förskolor behöver vikarier ibland och lönen brukar vara ganska bra där för ett deltidsjobb.


   
SvaraCitera