Aviseringar
Rensa alla

jobb..


Ämnesstartare

känns lagom kul när en arbetsgivare söker ett jobb som inte är något för mig och sen ringer och bara "du jag sökte ytterligare ett jobb åt dig"


   
Citera

Du menar arbetsförmedlare va? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det blev lite fel 🙂 menar förstås arbetsförmedlare


   
SvaraCitera

handendärnissen:
ja det blev lite fel 🙂 

De är sådär... Du blir av med ditt aktivitetsstöd om du ej visar falsk tacksamhet också! Är väl inget konstigt direkt, men att det rör sig om en myndighet gör det hela så extremt äckligt i sammanhanget. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dock kan jag gå på intervjun och tacka nej till det och typ säga att det inte var något för mig eller säga att jag fått på ett annat ställe eller något men känns ändå jobbigt att ja ska behöva gå dit när ja vet att jag inte passar i ett sådant jobb


   
SvaraCitera

handendärnissen: dock kan jag gå på intervjun och tacka nej till det

Du kan inte tacka nej till sådant erbjudande nej, det kommer resultera i att de ej kommer hjälpa dig, du kan bli utskriven igen. 

Eller det kanske råder andra regler när vederbörande är minderårig? Hur gammal är du?  


   
SvaraCitera

Har du Netflix? Om du har det så finns det en bra dokumentär, How to Make Money Selling Drugs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du kan inte tacka nej till sådant erbjudande nej, det kommer resultera i att de ej kommer hjälpa dig, du kan bli utskriven igen. 

Eller det kanske råder andra regler när vederbörande är minderårig? Hur gammal är du?  

jag är 20, nej nej det är en så kallad ungdomanställing som håller några månader- ett år ungefär ja kan välja om ja vill ha eller inte


   
SvaraCitera

handendärnissen:

jag är 20, nej nej det är en så kallad ungdomanställing som håller några månader- ett år ungefär ja kan välja om ja vill ha eller inte

Ja, du har alltid ett val. Men du kommer ej få aktivitetsstöd fortsättningsvis om du tackar nej till hjälpen de erbjuder dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Har du Netflix? Om du har det så finns det en bra dokumentär, How to Make Money Selling Drugs

haha vill inte göra något olagligt för att tjäna pengar haha 


   
SvaraCitera