Aviseringar
Rensa alla

Jobba som 16åring


Ämnesstartare

Jag har en fråga; jag är 16 år och vill skaffa ett jobb för jag behöver extra pengar. De flesta jag känner i min ålder har ett jobb.
Men är det sant att om man går i gymnasiet får man bara tjäna 18.000 kr på ett år? Jag har också hört att om man tjänar en viss summa får man inget CSN-bidrag (1050kr) längre och man måste betala tillbaka alla de bidragen man fått under det året... Någon som vet hur det är?


   
Citera
Ämnesstartare

Tjänar du mer än 18.200 kr (tror det är något sådant) under ett år måste du betala skatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig hört talas om [shake]


   
SvaraCitera

aldrig hört skulle inte tro det för jag har själv sökt jobb som telefonförsäljare och då kollade jag upp det mesta, men det kanske stämmer men den informationen har iaf inte nått mig


   
SvaraCitera

Microcuts:

Jag har en fråga; jag är 16 år och vill skaffa ett jobb för jag behöver extra pengar. De flesta jag känner i min ålder har ett jobb.

sälj dig själv på um[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när det gäller hobbyverksamhet (tex UF-företag) måste man betala skatt när summan överstiger ca 18000 [crazy]


   
SvaraCitera

soimpolite:

när det gäller hobbyverksamhet (tex UF-företag) måste man betala skatt när summan överstiger ca 18000

sant men studiebidraget ryker väl inte ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CompleteUnkn0wn:

sant men studiebidraget ryker väl inte ?

nej det är jag rätt säker på att det inte gör. då borde skattemannen som föreläste sagt det [confused]


   
SvaraCitera

soimpolite:

nej det är jag rätt säker på att det inte gör. då borde skattemannen som föreläste sagt det

är rätt så säker på att det inte stämmer också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CompleteUnkn0wn:

är rätt så säker på att det inte stämmer också

okej då är vi säkra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera