Aviseringar
Rensa alla

Jobbcoach idag


Ämnesstartare

Är 20 år o arbetslös o idag ska jag ner till jobbcoachen på Eductus. Egentligen coachar han inte oss då det mest är samma sak han säger, brukar fråga oss en hel del. Vi sitter där i grupp o har gruppterapi; "Hej, jag heter... och jag är arbetslös"[shake]
Känns så värdelöst att gå hos Eductus.
Han vill ha veckorapporter av oss, där ska det stå vad vi gjort denna vecka, vad vi ska göra nästa vecka o vilka jobb vi har sökt. Sen vill han ha en månadsrapport där vi ska skriva vilka jobb vi sökt den månaden, kolla på veckorapporterna istället!
Det enda som är bra med att gå hos Eductus är att vi får gå på studiebesök då o då på olika arbetsplatser. Inte så mycket mer än det.

ÄNDRAT 2011-03-14 21:48


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det finns en bloggfunktion m8.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skolkar från arbetsförmedlingen just i denna minut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det finns en bloggfunktion m8.

Jag vet. Tänker du låsa min tråd??

enni:

skit

Det kan du ge dig fan på att det är. Idag titta vi på Dokument utifrån: stulna brudar. Jag frågade han vad det här har att göra med jobbsökning; "Jag träffade en man en gång i Örebro som var från Tjetjenien. Ni ska veta vilken tur ni har som bor i Sverige o inte i Tjetjenien. Vi har inte jordbävningar o tsunamis som i andra länder (jämförde med Japan).", svarade han. O det är fan inte ens ett svar på min fråga!

enni:

jag skolkar från arbetsförmedlingen just i denna minut

Själv har jag alltid gått hos jobbcoach. Var till AF efter studenten o skulle skriva in mig som arbetslös o varit där på några seminarier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iSTEAMY16:

Själv har jag alltid gått hos jobbcoach.

Afs jobbcoacher är mkt bättre än det du beskriver. De försöker hjälpa en att hitta jobb iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan bara nämna nåt jobb som du i själva verket inte har sökt. dom har inte tid att kolla upp sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ingen coach nananana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iSTEAMY16:

Själv har jag alltid gått hos jobbcoach. Var till AF efter studenten o skulle skriva in mig som arbetslös o varit där på några seminarier.

okej är det roligt? skoja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pretjafs:

du kan bara nämna nåt jobb som du i själva verket inte har sökt

Det finns massor med jobb jag inte har sökt, jobb jag inte är kvalificerad för. Har sökt vissa telefonförsäljar- o försäljarjobb men inte alla jag har sett. Man har hört så mycket skit om dom branscherna.

enhimmelskdrog:

har ingen coach nananana

Jobbar du? Pluggar du? Eller gör du nånting annat?

enni:

okej är det roligt? skoja.

Du hade tur som skrev till "skoja" där annars hade jag skickat hat-mail till dig[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iSTEAMY16:

Jobbar du? Pluggar du? Eller gör du nånting annat?

är inskriven på AF men valde att inte ha coach


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är inskriven på AF men valde att inte ha coach

Är de bättre än att ha coach (om du nu har haft det)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iSTEAMY16:

Är de bättre än att ha coach (om du nu har haft det)?

har aldrig haft det, tänkte att det blir mer möten osv om man har en coach. och jag gillar inte möten (vem gör?).. har inte ens varit där sedan jag skrev in mig i januari [crazy] har bara mailkontakt med en person, om vilka jobb jag har sökt etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

och jag gillar inte möten (vem gör?)

Fråga inte mig, jag har ingen aning.

enhimmelskdrog:

har inte ens varit där sedan jag skrev in mig i januari [crazy] har bara mailkontakt med en person, om vilka jobb jag har sökt etc

Va?!! Har hört att det är jobbigt att gå till AF istället för hos coach.

Jag måste ner till coachen varje måndag på gruppmöte kl. 09:00-11:00. Sen ska vi jobba självständigt där 2h/veckan.
Kommer ihåg att han sa att dom som inte bor i Lindesberg behöver bara jobba självständigt där 2h varannan vecka. Vi har två i gruppen bor utanför Lindesberg o coachen blev sur på dom, han tyckte att dom borde jobba självständigt 2h varje vecka där då dom ändå är där på gruppmötena på måndagar. Han kritiserade dom för det, var på gränsen till utskällning[shake]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Det finns en bloggfunktion m8.


   
SvaraCitera