Aviseringar
Rensa alla

Jobbcoach?


Ämnesstartare

Hejsan! Jag gick nyligen ut gymasiet och skrev in mig på AF nyligen. Där tipsade de om jobbcoachingen och jag undrar om det är någon som känner till en bra coach i Stockholmsområdet? Jag vill jobba inom media, så jag undrar om det är någon som kan något om det? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Vad tycker du coachen ska göra åt dig?


   
SvaraCitera

Coachning är väl i stort sett ett statssubventionerat bedrägeri på stor skala så ha inte allt för stort hopp.


   
SvaraCitera

Du får väl inte välja någon själv? Man blir väl som jag förstår det tilldelad någon av af.


   
SvaraCitera

lols, var arbetslös mellan det att jag läste upp på komvux och det att jag började universitetet, och var inskriven på arbetsförmedlingen under tiden. För det första ska man ha vart arbetslös i 90 dagar innan de hjälper en, hur mycket man än skriver in sej eller ej. Tur att mat är gratis tre månader om året då, annars woh, tough luck.

Kommer ej ihåg exakt hur det var men frågade iaf amf (är amf samma som arb.förm.? w/e jag låssas som det iaf) om de kunde ge mej lastbilskort, men ne såklart ej, så fick ju skaffa på egen hand såklart, vill man få nåt gjort får man ju göra det själv. Så var det typ möten där ibland som man skulle gå på för att förtjäna sina pengar från försäkringskassan (som f.ö inte kom iaf, eeeeh) där de snacka massa skit om jag vet inte vad, alltså man känner sej ju reducerad till en hjälplös jävla flykting när man sitter där tsm med alla jävla deadbeats och annat drägg, alltså man hör ju inte hemma där för fem öre.

Bla bla sen gick man på jobbcoachgrej typ, samma slags möten med samma slags untermensch, och mer personliga samtal med jobbcoachen då.
I mitt fall hade jag redan blivit antagen till civilingenjörsutbildningen i norr då, så gick bara dit för att få en tusenlapp eller så av förs.kass. (yey 1600:- efter 6 månader, alltså ??????????)
Min jobbcoach verkade var en rätt intelligent kille, och han sa ju själv hur jävla efterblivet allt va i princip, ja han va schysst, verkade rätt felplacerad han också. Men seriöst vad var det de andra som va kvar skulle göra, typ "lära sej skriva cv:n" "öva intervju" alltså shit.... Förbered dej på att få din intelligens förolämpad, samt behandlas som ett barn, mitt råd är att skita i det helt och hållet.

Skaffa dej bred kompetens och ring runt och leta jobb, jag själv har inga kontakter i arbetslivet och har inte fått mitt sommarjobb genom min farsa, utan på eget bevåg och egna färdigheter. Lita inte på staten, (hur skulle nån få för sej det från första början..) lita på dej själv.

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Coachning är väl i stort sett ett statssubventionerat bedrägeri på stor skala så ha inte allt för stort hopp.

Tickstart:

Lita inte på staten


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Fair & Balanced

Lita på kroppsbyggande kompisar som kallar alla fula menshoror [blush]

Dold text: luls fox


   
SvaraCitera

tackade nej till jobbcoach pga kändes onödigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Lita på kroppsbyggande kompisar som kallar alla fula menshoror [blush]

Faktum är att jag ser det som ett långt bättre alternativ än att lita på staten. Jag vill ju vara man för min foliehatt. [blush]

Tickstart:

Dold text:

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard] Wow, ja nu blir jag ju avskräck! Fan, hade en kompis som hade träffat några bra, men nu vet man ju inte liksom. Verkar ju galet om de ska behandla en som en idiot...

isola:

Du får väl inte välja någon själv?

Jo jag tror jag fick välja, de bad mig komma med förslag. Sedan måste de väl godkänna skiten. Kan man tacka nej lr?

Horrorshow:

Vad tycker du coachen ska göra åt dig?

Jag vill lära mig mer om hur branschen fungerar, vilka utbildningar som finns och vilka företag som finns och som är schyssta. Hört att det är så mycket skit och att man utnyttjas som fan när man kommer in som ny. Tänkte att jag skulle kunna undvika de värsta slagen.


   
SvaraCitera