Forumet - Jobbgaranti för ungdomar?

Jobbgaranti för ungdomar?

1889 0 13

Spana också in:

de gör så att man inte får sova! [sad]

Nej men det är typ jag och en massa andra tards som sitter och pratar om att söka jobb. Det är ungefär som att börja mellanstadiet igen. 2 st är inte invandrare, några har gått gymnasiet.

på tisdag ska de granska mitt cv och se till så att jag söker jobb på rätt sätt.[tired]

Det mest störda är att man blir utsparkad om man får provjobba någon stans [confused] bidraget ryker direkt.
too_bored_to_die:

Nej men det är typ jag och en massa andra tards som sitter och pratar om att söka jobb. Det är ungefär som att börja mellanstadiet igen. 2 st är inte invandrare, några har gått gymnasiet.

Hm, okej [confused]
Tycker också jag läst mycket om att man ska få skumma uppgifter, som om man gick i mellanstadiet, om inte lägre :\

Vad gör man på första "mötet" med jobbgaranti "gruppen" ?
Hur lång tid kan mötet ta?
fluffigarosamoln:

Vad gör man på första "mötet" med jobbgaranti "gruppen" ?
Hur lång tid kan mötet ta?

Första mötet brukar vara någon sorts information, de kanske visar hur hemsidan fungerar etc.

Vi skriva namnskyltar som när man började lågstadiet, sen fick vi presentera hur långt vi kommit i jobbsökandet inför hela gruppen.

Det hela brukar ta 2 timmar ungefär [tired]
too_bored_to_die:

Vi skriva namnskyltar som när man började lågstadiet, sen fick vi presentera hur långt vi kommit i jobbsökandet inför hela gruppen.

Det hela brukar ta 2 timmar ungefär

Då slapp vi sådant fjantigt ^_^
Vi lyssnade mest på information ang garantin, ersättningar osv :)

Tog ca 1 tim idag, helt okej. Dock drygt