Aviseringar
Rensa alla

Jobbhungrig men arbetslös. Mår skit!


Ämnesstartare

Någon mer som VERKLIGEN vill jobba men "får inte" pga att det inte finns några jobb?

Jag är så sjukt sugen på att jobba. Tjäna pengar, skaffa lägenhet, komma från familjen och äntligen ha något att göra om dagarna.

Jag har _INGEN_ fritidssysselsättning och jag gör absolut ingenting om dagarna förutom sitter framför datorn och hjälper till hemma ibland..

JAG MÅR SÅ SJUKT DÅLIGT AV DETTA! Någon som känner samma? 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Jag gör [cry]


   
SvaraCitera

Flytta till jobben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Flytta till jobben.

Kollar jobb som ligger 20mil radie om min hemort, finns inget där heller.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Kollar jobb som ligger 20mil radie om min hemort, finns inget där heller.

Titta i hela Sverige och även utomlands.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Second!

Säg till om du hittar något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McAn:

Säg till om du hittar något

Hörs om ett år då. 😉


   
SvaraCitera

Försäljning. Det söks typ en miljard säljare. Prova!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utlänning:

Försäljning. Det söks typ en miljard säljare. Prova!

Varit på 2-3 arbetsintervjuer men har tydligen inte varit något att ha. Hah. Säljar jobb är inte min grej antar jag. 😛


   
SvaraCitera

Känner igen mig från tidigare, men det är bara att söka söka söka!

Förvirradknug:

Varit på 2-3 arbetsintervjuer men har tydligen inte varit något att ha. Hah. Säljar jobb är inte min grej antar jag. 😛

Shit, seriöst? Jag fick ett sådant jobb på en gång, utan erfarenhet eller något.

Man ska bara visa att man är jävligt taggad så tar de en.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Varit på 2-3 arbetsintervjuer men har tydligen inte varit något att ha. Hah. Säljar jobb är inte min grej antar jag. 😛

Uhm, på försäljningsbyrån jag jobbar nu så bara pumpar dom med nytt folk hela tiden, dom tog inte ens intervju med mig. Eftersom man får lön beroende på hur mycket man säljer så skadar det inte företaget alltför mycket att vissa säljer dåligt, tydligen. Men säljer man för dåligt vill dom inte ha kvar en skulle jag tro.
Och majoriteten har varken erfarenhet eller är över 20. Försäljare är väl ett av dom jobb där dom inte kräver nästan några tidigare meriter väl?


   
SvaraCitera

Precis lika dant för mig. Det suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, ungefär. Tycker dock att komma från all familj och bo som en eremit gör en neurotisk och så att man har ännu mindre att göra. Allt som har med jobb att göra kommer inte göra så att du har mer att göra direkt, utan snarare suga ur det enda livet du har.


   
SvaraCitera
Åtta

Sitter i nästan samma båt. Jag håller mig dock sysselsatt med diverse projekt, samt väntar på att få börja på universitet till hösten.

Om du inte lyckas få jobb så kan du ju försöka lära dig någonting nyttigt, och sedan göra någonting utav det. Bygg en miniräknare i trä, skriv en chattklient till UM-chatten, lär dig animera. Vad som helst!


   
SvaraCitera

skulle gärnajobba men har inte orkat söka något[blush]


   
SvaraCitera