Aviseringar
Rensa alla

Jobbig dude [mad]


Ämnesstartare

Okej, det är såhär att det tydligen är 1 kille som gillar mig svinmycket, och det börjar bli obehagligt. Har träffat honom en gång på fyllan när jag var skitpackad, han var också det.

Dagen efter vi träffats addade han mig på facebook, hur han hittat mig är en fråga eftersom vi ej har gemensamma vänner och jag heter ett jättevanligt namn.

I början var det inte så jobbigt men nu vet han helt plötsligt saker om mig som jag inte sagt till honom. Sen säger han för övrigt saker jag ej tar som komplimanger även om de kanske är menade som det.

Han fattar inte att jag inte vill ha med honom att göra och han är allmänt trög. Jag är ej en person som gillar att blockera/radera på fb som diss utan vill att han ska fatta det själv. Men hur fan ska jag få honom att fatta?

Exempel på en konversation mellan oss:
Han: Det känns som vi inte kommer ses igen?
Jag: Nej tyvärr
Han: Vi får helt enkelt bestämma ett datum att ses på!

[cry][cry]

Vad ska jag göra? Blir knäpp.


   
Citera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Vad ska jag göra?

Futuresailor:

blockera

[y]
Då kanske han fattar vinken iaf. Eller om du säger det rakt ut.
Eller låtsas ha pojkvän 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du ej vill blockera/radera honom utan någon förklaring kan du väl helt enkelt ge honom en förklaring.


   
SvaraCitera

Berätta för honom hur det ligger till. Tydligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte vill säga det direkt, säg det indirekt. Typ, "helvete vad jag hatar människor, människor får mig att vilja döda. Speciellt såna som addar människor på facebook som dom inte ens känner. Wtf lixom, vem gör något sånt. Men samtidigt vill man ju inte säga det direkt till dom........ man vill ju gärna att dom ska fatta det själv [ops][ops]...osv"

Så skulle jag göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Eller låtsas ha pojkvän 😉

Har funderat på det.

stereo total:

Berätta för honom hur det ligger till. Tydligt.

Har sagt att han bor åt helvete och att jag aldrig kommer åka dit eller träffa honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg till honom att sluta stalka dig då. [shake]


   
SvaraCitera

Futuresailor:

Har sagt att han bor åt helvete och att jag aldrig kommer åka dit eller träffa honom.

Och han slutar i alla fall inte?


   
SvaraCitera

Futuresailor:

Vad ska jag göra? Blir knäpp.

Hur kan det vara svårt? Berätta att du tycker att han är skitjobbig och vill inte ha med honom att göra, eller så skiter du i honom fullständigt.

Han är förmodligen inte en psykopat så han fattar nog.


   
SvaraCitera

Säg åt honom att du ej vill ha något med honom och göra:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha jag dog lite inombords. Om han är nu så jobbigt som han låter, rådissa honom till 100% 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Och han slutar i alla fall inte?

Nepp.

Futuresailor:

Exempel på en konversation mellan oss:
Han: Det känns som vi inte kommer ses igen?
Jag: Nej tyvärr
Han: Vi får helt enkelt bestämma ett datum att ses på!

Tror jag blockar honom även om det svider i mitt samvete av att göra det, det är ju för mitt eget bästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Han: Vi får helt enkelt bestämma ett datum att ses på!

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Futuresailor:

Tror jag blockar honom även om det svider i mitt samvete av att göra det, det är ju för mitt eget bästa.

Futuresailor:

Har sagt att han bor åt helvete och att jag aldrig kommer åka dit eller träffa honom.

[confused] Skulle nog påstå att blockning är lindrigare än att säga sådär...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Babydoll:

Skulle nog påstå att blockning är lindrigare än att säga sådär...

Sa det ej med så elaka ord.


   
SvaraCitera