Aviseringar
Rensa alla

Jobbig mamma!


mens
 mens

Tjeeej:

Ja precis, brukar vänta tills den torkat (rör dock sällan ansiktet.) 🙂

bra! vad använder du för ansiktskräm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

bra! vad använder du för ansiktskräm?

Har ju nyligen slutat med Acnatac. Annars använder jag Face Cream från Jergens, smörjer in på ansiktet tar en bumullstuss och torkar ansiktet, sedan smörjer jag in igen med men mindre klick. Den rensar ansiktet som sjutton! Den är parfymerad ja,  men används bara på kvällen och sköljs på morgonen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja juste ansikts kräm så är det en ny Aco kräm från apoteket 🙂


   
SvaraCitera
mens
 mens

Tjeeej:

Har ju precis nyligen med Acnatac. Annars använder jag Face Cream från Jergens, smörjer in på ansiktet tar en bumullstuss och torkar ansiktet, sedan smörjer jag in igen med men mindre klick. Den rensar ansiktet som sjutton! Den är parfymerad ja,  men används bara på kvällen och sköljs på morgonen 🙂

den  verkar vara för torr hy. kanske borde du testa någon för tonårshy istället?


   
SvaraCitera
time
 time

SvenskWithAttitude:
Köp Proactive, Justin Bieber använder det haha Blink

Det är ingen idé att köpa det i Sverige, för det är två olika produkter - den som säljs i USA och den som säljs vidare till Europa. Sverige har vissa läkemedelsregler som omfattar en av huvudingredienserna (troligtvis den som funkar höhö) i amerikanska ProActive så den får inte säljas hit. Flaskan man får när man beställer till norden är mild och inte värd pengarna för att den är precis som vilken annan ansiktstvätt som helst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Det är ingen idé att köpa det i Sverige, för det är två olika produkter - den som säljs i USA och den som säljs vidare till Europa. Sverige har vissa läkemedelsregler som omfattar en av huvudingredienserna (troligtvis den som funkar höhö) i amerikanska ProActive så den får inte säljas hit. Flaskan man får när man beställer till norden är mild och inte värd pengarna för att den är precis som vilken annan ansiktstvätt som helst. 

Ojdå, tack för det då! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

den  verkar vara för torr hy. kanske borde du testa någon för tonårshy istället?

Vet dock inte vad jag har för hudtyp, den är torr efter tvätt men super fet efter kräm. Ja kanske borde jag det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjeeej:

Vet dock inte vad jag har för hudtyp, den är torr efter tvätt men super fet efter kräm. Ja kanske borde jag det.

Dessutom har jag en tub med basiron här hemma från längesen. Innan jag använde Acnatac, kan den fortfarande användas eller ska den bort?


   
SvaraCitera

Tjeeej:
Nu är det så är jag är en 14 årig tjej som har börjat få finnar efter puberteten och har använt Acnatac i 3måmader som har hjälpt en del.  När jag skulle vara klar med den i 3 mån bestämde jag och mamma att vi skulle till vården igen.
  Har ff finnar på pannan och mamma ville ge mig en kräm från Afrika som luktar skit alltså som rutten frukt. Jag sa nej och då sa hon att jag får klara mig själv hos vårdcentralen.  Sjukt konstigt av henne att bli sur på att jag nt vill använda en illaluktande kräm och säga att hon inte ska gå med mig till vårdcentralen nån mer.  Jag lider med mina finnar å istället för att hjälpa mig oavsett vad, så kastar hon mig bara sådär like a piece of paper. Min fråga är nu , kan jag gå till vårdcentralen själv?

Köp blackhead kräm hjälpte mig


   
SvaraCitera
mens
 mens

Tjeeej:

Dessutom har jag en tub med basiron här hemma från längesen. Innan jag använde Acnatac, kan den fortfarande användas eller ska den bort?

det brukar stå bäst före-datum i väldigt liten skrift på tubens svets
en kräm för blandhy kanske skulle passa
dessa är dyra men bra
http://www.apotea.se/ren-clarimatte-t-zone-control-cleansing-gel-150-ml
http://www.apotea.se/ren-clarimatte-t-zone-balancing-gel-cream-50-ml


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robinkpro:

Köp blackhead kräm hjälpte mig

Den svarta tuben? Skönt att det hjälpte! Hur långt tid tog det ungefär?

mens:

det brukar stå bäst före-datum i väldigt liten skrift på tubens svets
en kräm för blandhy kanske skulle passa
dessa är dyra men bra
http://www.apotea.se/ren-clarimatte-t-zone-control-cleansing-gel-150-ml
http://www.apotea.se/ren-clarimatte-t-zone-balancing-gel-cream-50-ml

Ja, okej. Okej tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mamma kom till mig idag och frågade om jag kunde testa den produkten från Afrika. Hon sa att hon hade lite mörka prickar och att dom snart håller på att försvinna och att en kvinna i hemlandet ringde till min mamma och frågade om mamma kunde köpa mer till henne.  Vet inte vad jag ska göra. Hjälp mig!
kanske hjälper om jag skriver vad den heter Eclat Candès Lightening Mask/Cream. 

mens:


   
SvaraCitera

Bra att göra saker själv, det hjälper dig att bli mer självständig! Inte många år kvar tills du är vuxen. Boostar självförtroendet som fan också om du vet att du klarar det själv och inte alltid behöver dina föräldrar att göra allting åt dig. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Tjeeej:
Min mamma kom till mig idag och frågade om jag kunde testa den produkten från Afrika. Hon sa att hon hade lite mörka prickar och att dom snart håller på att försvinna och att en kvinna i hemlandet ringde till min mamma och frågade om mamma kunde köpa mer till henne.  Vet inte vad jag ska göra. Hjälp mig!
kanske hjälper om jag skriver vad den heter Eclat Candès Lightening Mask/Cream. 

Säg att du måste ha hudvård som är anpassad efter din hudtyp. Ni har inte samma (om hon inte också har samma hudproblem som du), annars kan dina finnar bli värre. Fungerar det  inte så kan du väl alltid säga att den kliade och gav dig allergiska utslag.


   
SvaraCitera

Tjeeej:

Den svarta tuben? Skönt att det hjälpte! Hur långt tid tog det ungefär?
Ja, okej. Okej tack!

1 vecka - 2


   
SvaraCitera