Aviseringar
Rensa alla

Jobbig men underbar kärlek


Ämnesstartare

Heej! Jag har länge spanat in en kille i parallell klassen. Han är sjukt fin och vi har mkt ögonkontakt. Jag och en kompis har pratat lite om honom, jag har sagt att jag tycker han ser bra ut men har inte pratat mer om det eftersom att vi inte snackar på "det sättet". Han är även mörk och har varit i Sverige i typ 1-2 år, jag är mer öppen med sånt och bryr mig inte om han inte kan språket eller så men mina kompisar verkar tycka det ör jobbigt och stör sig liksom på det..
. För ett tag sen tog jag steget att adda han på Facebook och vi började snacka lite. Har skrivit med varandra varje dag sen dess (alltså typ en vecka). Problemet är att jag är så nervös, vill liksom prata med han på riktigt också och liksom umgås, men tänk om allt går fel då? nk om det blir tyst och stelt och vi inte alls klickar som vi gör på text


   
Citera

Om ni fortsätter snacka så kommer någon av er nog föreslå att träffas eller kanske vara den som går fram till den andra på skolan! Fast urk.. hänt mig en gång fast på tidigare jobb och jag blev så fett pinsam/tyst eftersom vänner/kollegor var runtomkring Gråter 

Hade jag varit du så hade jag bara sagt det rakt ut, att vi kanske borde träffas och göra något. Få det gjort och när du väl sagt det så blir det lite mer i ödets händer. Och om det är tyst/stelt pga nervositet så tror jag ni båda kommer känna av det och förstå det. Och om ni inte klickar pga olika så har du ändå fått svar på ifall det faktiskt kommer hända något mellan er! Det gör lite ont ibland men hellre det än att man bara går runt och oroar sig eller ännu värre, fantiserar/drömmer om personen. Rodnar


   
SvaraCitera

Kul med rasister som vänner... Tumme upp

Kör på bara!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Kul med rasister som vänner... Tumme upp

Kör på bara!!!

Nja rasister å rasister... Eller vet faktiskt inte riktigt vad man ska kalla deRullar ögonen tveksamma är de iallafall. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bobby_Blade:
Om ni fortsätter snacka så kommer någon av er nog föreslå att träffas eller kanske vara den som går fram till den andra på skolan! Fast urk.. hänt mig en gång fast på tidigare jobb och jag blev så fett pinsam/tyst eftersom vänner/kollegor var runtomkring Gråter 

Hade jag varit du så hade jag bara sagt det rakt ut, att vi kanske borde träffas och göra något. Få det gjort och när du väl sagt det så blir det lite mer i ödets händer. Och om det är tyst/stelt pga nervositet så tror jag ni båda kommer känna av det och förstå det. Och om ni inte klickar pga olika så har du ändå fått svar på ifall det faktiskt kommer hända något mellan er! Det gör lite ont ibland men hellre det än att man bara går runt och oroar sig eller ännu värre, fantiserar/drömmer om personen. Rodnar

Åh, tack för bra svar! Får se vad sol händer imorgon


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Kul med rasister som vänner...

Snacka om att se det man vill se Gråter
Hon menade väl ändå på att dom tycker att det är jobbigt/stör sig på att han inte kan språket Söt 


   
SvaraCitera

LillaJag01:

Åh, tack för bra svar! Får se vad sol händer imorgon

😀


   
SvaraCitera

LillaJag01:

Nja rasister å rasister... Eller vet faktiskt inte riktigt vad man ska kalla deRullar ögonen tveksamma är de iallafall. 

Bobby_Blade:

Snacka om att se det man vill se Gråter
Hon menade väl ändå på att dom tycker att det är jobbigt/stör sig på att han inte kan språket Söt 

Ser ingen skillnad på vanlig rasism och den lite finare rasismen.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Ser ingen skillnad på vanlig rasism och den lite finare rasismen.

Det svaret var ju efter första inlägget , som inte alls antydde något om rasism 😉


   
SvaraCitera