Aviseringar
Rensa alla

Jobbig på fyllan


Ämnesstartare

Jag hör ofta personer säga att de inte tycker det är kul att dricka/gå ut längre i vår ålder (20+) eftersom "det är alltid samma personer som dricker för mycket o blir känsliga och börjar gråta". Helt okej att de tycker så och jag kan förstå dem, men det känns jobbigt när jag hör det eftersom jag vet att min pojkvän nog kan vara en av de där personerna.. Hans och mina kompisar vet nog alla om det, och ibland kan jag se dem sucka inombords. Jag vill bara inte att det snackas om honom bakom hans rygg om det här! Vad kan jag säga till honom så att jag ändå inte får honom att bli orolig för detta? För han kan nog inte hjälpa det.. Någon som själv blir lite emotional på fyllan som kan ge mig råd i en så känslig grej? Han skulle bli jätteledsen om han visste att folk uppmärksammat att det händer relativt ofta..


   
Citera

Säg åt honom att han blir väldigt känslig på ett jobbigt sätt när han dricker för mycket (du borde även påpeka att andra lagt märke till det så att han inte bara avfärdar det som att du är en tjatig flickvän) och säg att han kanske skulle ta och dricka lite mindre/dricka annat (vad man dricker påverkar ju ruset till viss del).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som om att din pojkvän måste växa upp.
Att bli känslosam på fyllan är ju extremt löjligt, speciellt vid 20+.


   
SvaraCitera
Åtta

Han får väl sluta vara en sån tönt, och helt enkelt lära sig att kontrollera sitt rus. Vore han femton och just haft sin första fylla vore det väl en sak, men att om och om igen faila på ett sådant vis är oansvarigt när andras välmående står på spel. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men herregud, märker man att man blir på ett sätt som man inte vill bli när man dricker för mycket så får man testa byta dricka, dricka mindre eller hålla känslorna inom sig. Jag skulle då aldrig vilja skämma ut mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg att hanska dricka mindre för att han är pinsam annars och att andra tycker det också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo.. det kanske är bäst att säga det rätt ut. De första två gångerna tyckte jag det var bra på nåt sätt, för det verkade som att han fick ut saker som han aldrig skulle säga annars. Typ saker han ångrar i livet och vad han tyckt varit jobbigt och att han är deppig. Men när det hände igen och igen, kanske fyra gånger på ett år, blev jag lite trött på honom. Men samtidigt -eftersom han sagt då att "Jag vill dö"- är jag rädd och orolig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

Det låter som om att din pojkvän måste växa upp.
Att bli känslosam på fyllan är ju extremt löjligt, speciellt vid 20+.

Jag är 21 och blir ofta känslosam på fyllan. Det är då all skit vågar sig fram även om man vill det eller inte. Och om någon blir förbannad på mig för det så jävlar. Finns absolut ingen anledning att bli arg för det.

Moonlight_:

Men när det hände igen och igen, kanske fyra gånger på ett år, blev jag lite trött på honom.

Snacka med honom när han inte är full då. För fan, det är ju ett rop på hjälp från honom. Han behöver riktiga vänner som fan inte blir trötta på honom för att han vågar visa känslor som ofta är riktiga när man är påverkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Jag är 21 och blir ofta känslosam på fyllan. Det är då all skit vågar sig fram även om man vill det eller inte. Och om någon blir förbannad på mig för det så jävlar. Finns absolut ingen anledning att bli arg för det.

Skönt att höra det från the inside.. Tror han känner precis detsamma som dig!

Hans vänner är riktiga vänner som betyder massor för honom, men detta kan de nog inte helt greppa tyvärr. Dom tar det för vedergivet typ att "var tionde gång så blir *namn* knäpp".. och att han hört detta en gång tycker han är jobbigt vet jag, det har han sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Och om någon blir förbannad på mig för det så jävlar

Då jävlar ska du blöta ner deras kläder med din tårar, skräckinjagande. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moonlight_:

Hans vänner är riktiga vänner som betyder massor för honom, men detta kan de nog inte helt greppa tyvärr.

Antagligen är det sådana personer som känner sig bättre själva genom att prata strunt om din pojkvän i detta fallet. Dom får bekräftelse och känner sig "normala" jämfört med din pojkvän. Det var så jag själv kunde känna när jag sa saker jag vet kunde såra en annan person, men då var jag för fan 11 - 12 år.

En riktig vän skulle ta personen åt sidan och snacka med honom själv och inte bli arg oavsett om man har svårt att förstå varför personen gråter eller blir känslosam. Man kan ju förklara att man inte riktigt förstår och kanske inte kan hjälpa på bästa sätt, men iallafall försöka.

Sedan tycker jag fyra gånger på ett år inte är särskilt många gånger. Iallafall, ta hand om honom! Förmodligen behöver han det då som sagt en person som håller allt inom sig som nykter ofta talar sanning när han är påverkad och öppnar sig.

Conny:

Då jävlar ska du blöta ner deras kläder med din tårar, skräckinjagande. [crazy]

Du vet, även om man gråter och visar känslor så betyder det inte att folk kan behandla en som skit utan att straffas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Du vet, även om man gråter och visar känslor så betyder det inte att folk kan behandla en som skit utan att straffas.

Nej, men nästan.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Moonlight_:

kanske fyra gånger på ett år,

trodde du menade varje gång han drack, 4 ggr på ett år väl inte nått att haka upp sig på :S
fåniga kompisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

Nej, men nästan.

Okej. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De bästa är att berätta för honom hur det ligger till. Det finns många som inte kan hantera alkohol och för många är der lika bra att låta bli.


   
SvaraCitera